سفیر افغانستان در تاجیکستان: طالبان تمایل به مذاکره ندارند

© Photo / Facebook account of Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - Dushanbeسفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در تاجیکستان می گوید که طالبان تمایلی به مذاکره ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان، گفت که طالبان تمایلی به مذاکره ندارند.

وی گفت: "طالبان تمایلی به مذاکره ندارند و افزود که ما همه شاهد مذاکراتی در دوحه با ایالات متحده بوده ایم که نتیجه آن منفی بوده است. آنها با خارجی ها مذاکره کردند و برادران خود را منفجر کردند."

وی گفت: "ما از گفتگوی امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان استقبال می کنیم و امیدواریم که طالبان بر سر میز مذاکره بنشینند."

 وی افزود: اما من معتقدم که این گروه موافقت نخواهد کرد این دیپلمات گفت که با جبهه مقاومت پنجشیر پای میز مذاکره بنشینند، زیرا استراتژی آنها جنگ و خشونت است."

او معتقد است که دولت فراگیر به این معنا نیست که باید یک یا دو تاجیک، ازبک، هزاره یا پشتون در دولت حضور داشته باشند. جنگ و درگیری امروز مربوط به نمایندگی قبایل در دولت نیست، اصل موضوع چیز دیگر است.

 سفیر افغانستان در دوشنبه:  دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است

 سفیر گفت: "در واقع ، سیستم طالبان خود قابل قبول نیست. وقتی به اراده مردم احترام نگذاریم ، مردم افغانستان در این سیستم جایی نخواهند داشت."

به گفته وی، مقاومت در برابر طالبان همچنان ادامه دارد، بیشتر مناطق پنجشیر در کنترل نیروهای مقاومت است.

سفیر گفت: "مردم افغانستان و به ویژه دره پنجشیر، که هرگز تسلیم نشدند و رژیم طالبان را به رسمیت نشناختند، در نهایت پیروز خواهند شد.

اغبر گفت: "نیروهای مقاومت در بهسوت، قندهار، پکتیه و دیگر ولایات افغانستان نیز فعالیت می کنند. فعالیت های آنها شتاب می گیرد و به زودی شاهد ایجاد شورای عالی مقاومت افغانستان خواهیم بود که از رهبران سیاسی و رهبران جهاد کشور تشکیل شده است."

سفیر با اشاره به فعالیت های آتی سفارت افغانستان در دوشنبه گفت که کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند این کار را نه به خاطر حقوق، وضعیت و پول انجام می دهند، بلکه به خاطر عدالت اجتماعی، برای ایده ها و آزادی خود می جنگند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала