بالاخره جنایات جنگی افغانستان تحقیق می گردد

© REUTERS / Peter Dejongمحکمه بین المللی
محکمه بین المللی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
سارنوالی بین‌ المللی لاهه می گوید: با تمرکز بر اقدامات طالبان و داعش، به دنبال تصویب از سرگیری تحقیقات جنگی در افغانستان هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، در بیانیه‌ ای آمده است که این درخواست از زمانی که حکومت طالبان قدرت را از دولت افغانستان گرفته است، به قاضیان محکمه جزایی بین‌ المللی داده شده است.

مخالفت محکمه بین المللی جزایی با تحقیقات درباره جنایت جنگی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2019
مخالفت محکمه بین المللی جزایی با تحقیقات درباره جنایت جنگی در افغانستان

محکمه جزایی بین المللی پیش از آغاز تحقیقات کامل در سال گذشته، 15 سال را صرف بررسی جنایات جنگی در افغانستان کرده بود. این تحقیقات توسط دولت قبلی افغانستان متوقف شد که اعلام کرد خود در مورد جنایات تحقیق می‌کند.

محکمه جزایی لاهه، محکمه است که حکمش نهایی است و تنها در صورتی مداخله می‌ کند که یک کشور عضو قادر یا مایل به پیگرد جنایات جنگی علیه بشریت یا نسل کشی نباشد.

کریم خان سارنوال جدید در بیانیه‌ ای گفت، که سقوط حکومت شناخته شده و بین‌ المللی افغانستان و جایگزینی آن با طالبان نشان دهنده "تغییر چشمگیر شرایط" است.

خان افزود: پس از بررسی‌ های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ ام که فعلاً احتمال هیچ گونه تحقیقات داخلی واقعی و کارآمد در افغانستان وجود ندارد. قضات خواستار ادامه تحقیقات پیرامون جنایات که قوای امریکایی، نیروهای دولت افغانستان و جنگجویان طالبان مرتکب شده بودند، هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала