مذاکرات امریکا برای استفاده از پایگاه‌های روسیه واقع در نزدیکی افغانستان

© Photo / David B. Gleasonمذاکرات امریکا برای استفاده از پایگاه‌های روسیه واقع در نزدیکی افغانستان
مذاکرات امریکا برای استفاده از پایگاه‌های روسیه واقع در نزدیکی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در حال مذاکره برای استفاده از پایگاه‌های نظامی کشورهای همسایه افغانستان از جمله پایگاه‌های روسیه برای عملیات ضدتروریسم در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از شماری از سناتورهای امریکایی گزارش داد، امریکا در حال مذاکره برای استفاده از تاسیسات نظامی کشورهای همسایه افغانستان از جمله پایگاه‌های روسیه در عملیات ضدتروریسم در منطقه است.

اعتراف رئیس پنتاگون به رویکرد اشتباه امریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
اعتراف رئیس پنتاگون به رویکرد اشتباه امریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان

سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه در بخش غیر علنی جلسات گفت و شنود با حضور رهبری پنتاگون حضور داشتند.

پولیتیکو به نقل از سناتورها می نویسد: سه نفر از رهبران ارشد نظامی در پشت درهای بسته به نمایندگان مجلس درباره مذاکراتی که با دولت های تاجیکستان، ازبیکستان، قرقیزستان و دیگر کشورها در جریان است، اطلاع دادند.

منظور استقرار تجهیزات در پایگاه‌ این کشورها برای عملیات ضد تروریستی در افغانستان است که امریکایی ها از آنجا خارج شده اند.

نشریه می نویسد: این امکانات ممکن است شامل پایگاه هایی باشد که روسیه در این کشورها استفاده می‌کند.

با این حال، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا به سناتورها در بخش علنی جلسات گفت که پیشنهاد کمک روسیه در نشست ماه جون رهبران دو کشور در ژنو و همچنین در ماه سپتمبر توسط رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا مطرح شد. مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا سعی کرد جزئیات را در دیدار با همتای روسی خود والری گراسیموف روشن سازد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر در مورد خبر منتشره  درباره تمایل امریکا برای استفاده از پایگاه های روسیه در آسیای مرکزی پس از خروج از افغانستان اظهارنظر نکرده بود.

اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала