امریکا شکست در جنگ افغانستان را پذیرفت

© AP Photo / Caroline Brehmanامریکا شکست در جنگ افغانستان را پذیرفت
امریکا شکست در جنگ افغانستان را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا، اعتراف کرد که امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا روز چهارشنبه در جریان ادای شهادت در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره گفت که این جنگ یک شکست استراتژیک برای امریکا بود: اما ما این شکست را طی 20 روز گذشته و یا 20 ماه گذشته متحمل نشدیم. علاوه براین یک سری تصمیمات استراتژیک بد منجر به این نتیجه شد.

فرمانده سنتکام: طالبان به ما پیشنهاد کنترول موقت بر کابل را داده بودند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
فرمانده سنتکام: طالبان به ما پیشنهاد کنترول موقت بر کابل را داده بودند

این فرمانده امریکایی یادآور شد که نیروهای امریکایی توانستند با القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) مقابله کنند، اما آنها نتوانستند از به قدرت رسیدن گروه طالبان (ممنوع در روسیه) جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد که برای همه ما روشن است که جنگ در افغانستان آن طور که ما می خواستیم به پایان نرسید: طالبان در کابل در قدرت هستند.

پیش از این جنرال میلی تجدید حیات القاعده در سه سال آینده را ممکن دانسته بود. لوید آستین، وزیر نیز نظری مشابه دارد، اما در عین حال خاطرنشان کرد که در حال حاضر فعالیت این سازمان به شدت کاهش یافته است.

اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала