رئیس جمهور ترکمنستان: آماده هستیم با طالبان همکاری کنیم

© Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Turkmen President Gurbanguly Berdymukhamedov
Turkmen President Gurbanguly Berdymukhamedov - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور ترکمنستان بدون اظهار نظر در مورد به رسمیت شناختن طالبان، از آمادگی کشورش برای همکاری نزدیک با دولت جدید کابل سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، قربانقلی بردی محمدوف رئیس جمهور ترکمنستان در اولین اظهار نظر خود پس از تحولات جدید در افغانستان می‌گوید که کشورش آماده همکاری نزدیک با طالبان است.
 رئیس جمهور ترکمنستان با آنکه در مورد به رسمیت شناختن طالبان چیزی نگفت؛ اما تاکید کرد که عشق آباد آماده همکاری نزدیک با دولت جدید افغانستان است. 
محمدوف تصریح کرد که کشورش سیاست عدم‌ دخالت در امور داخلی کشورهای خارجی را دنبال می کند.
فعالیت‌های بازرگانی میان ترکمنستان و افغانستان همچنان برقرار است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
فعالیت‌های بازرگانی میان ترکمنستان و افغانستان همچنان برقرار است
او در گفتگو با خبرگزاری تاس گفته است این کشور وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد و امیدوار است انتقال قدرت بر اساس یک گفتگوی گسترده ملی به صورت مسالمت آمیز انجام شود.
ترکمنستان چند ماه قبل میزبان هیئتی از طالبان در عشق آباد بود و در روزهای اخیر سفیر ترکمنستان در کابل هم با وزیرخارجه طالبان دیدار کرده است و درباره خط لوله گاز تاپی با طالبان تبادل نظر کردند.
وزارت خارجه ترکمنستان پیش از این گفته بود هدف از گفتگو با طالبان کسب تضمین امنیتی برای پروژه های بزرگ اقتصادی منجمله پروژه تاپی است.
قرار داد تطبیق پروژه تاپی میان ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند، چند سال پیش امضا شد که بر بنیاد قرار است گاز ترکمنستان به پاکستان و هند منتقل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала