عمران خان: مذاکرات با طالبان پاکستانی در جریان است + ویدئو

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
 نخست وزیر پاکستان اعلام کرد، دولتش در حال مذاکره با برخی از گروه‌های تحریک طالبان پاکستان است تا آنها را متقاعد کند که سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به شهروندان عادی این کشور تبدیل شوند.
 به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید، گفت‌وگو تنها راه صلح با طالبان پاکستانی است و از آغاز گفت‌وگوها با این گروه در کشورش برای آشتی و زمین گذاشتن سلاح خبر داد.
 
نخست وزیر پاکستان جمعه، یکم اکتبر، در مصاحبه با تلویزیون «TRT World» گفت:«من فکر می‌کنم برخی از طالبان پاکستانی واقعاً می‌خواهند برای صلح و آشتی با دولت ما صحبت کنند.»
عمران‌ خان همچنین گفت، مذاکرات با برخی از رهبران طالبان پاکستان در جریان است و قرار است طالبان افغانستان نیز در این گفت‌وگوها کمک کند.
او افزود، اگر مذاکرات خلع سلاح موفقیت‌آمیز باشد، این امر موجب عفو دولت پاکستان برای آنها می‌شود، به طوری که به گفته او آنها به عنوان شهروندان عادی شمرده خواهند شد. عمران خان در ادامه همچنین گفت:«من به راه‌حل‌های نظامی اعتقاد ندارم.»
این اظهارات نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح می‌شود که طالبان افغانستان کابل را در اواسط ماه آگست به کنترل خود درآوردند، با تسلط طالبان بر افغانستان این کشور همچنان آشفته و بی‌ثبات است. در این میان پاکستان اما در تلاش است تا جامعه جهانی را راضی کند تا دولت تازه تاسیس طالبان را به رسمیت بشناسد.
از سوی دیگر، طالبان پاکستان از زمان تصرف طالبان افغان بر کابل، تعداد حملات خود را در داخل خاک پاکستان و در مرز با افغانستان افزایش داده است.
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ماه گذشته اعلام کرده بود، اگر اعضای جنبش تحریک طالبان پاکستان از فعالیت‌های "تروریستی" خود دست بردارند، دولت اسلام‌آباد آماده است اعضای این جنبش را مورد عفو قرار دهد.
جنبش تحریک طالبان پاکستان یک گروه متشکل از چندین گروه شبه‌نظامی در پاکستان است که به دنبال عملیات نظامی گسترده در وزیرستان شمالی در سال 2014 میلادی، به افغانستان رانده شدند.
ماه گذشته به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و روی کار آمدن طالبان در کابل، هیاتی به رهبری ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل سفر کرد و با رهبری طالبان دیدار داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала