دانمارک: دولت گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دانمارک: دولت گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم
دانمارک: دولت گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
 وزیر خارجه دانمارک در دیدار همتای پاکستانی خود با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان تاکید کرد که کشورش گروه طالبان را به‌رسمیت نخواهد شناخت.
دانمارک هم از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2021
دانمارک هم از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند
کوفود که به اسلام آباد سفر کرده، در نشست خبری با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت که همه باید از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها جلوگیری کنند.
وی افزود: «ما حکومت طالبان را به رسمیت نخواهیم شناخت. چیزی را که امروز در افغانستان می‌بینیم، خیلی وضعیت جدی و اوضاع نگران کننده‌ای است».
وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد: این موضوع مشخص است که اگر افغانستان به مکانی برای فعالیت ترویسم تبدیل شود، همه از آنها آسیب خواهند دید و بنابراین نیاز است تا برای پیشگیری اقدامات لازم صورت گیرد.
پس از گذشت یکماه از اعلام دولت موقت طالبان تاکنون هیچ کشوری آن را به رسمیت نشاخته است.
پیشتر اتحادیه اروپا شروطی مانند تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق بشر و اطمینان از عدم استفاده از خاک افغانستان برای فعالیت تروریسم را برای رسمیت شناختن طالبان عنوان کرده بود. 
این در حالی است که ملابرادر معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان گفت، که این گروه می‌خواهد با جهان روابط دوستانه داشته باشد.
معاون نخست وزیر طالبان در نخستین دیدار شماری از سفرای کشورهای خارجی، از کشورهای جهان خواست تا سفارت‌خانه‌های خود را در افغانستان بازگشایی کنند.
برادر در دیدار با شماری از سفرای کشورهای خارجی در کابل، تاکید کرد که حکومت کنونی اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد و اطمینان داد که افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала