فرودگاه کابل آماده از سرگیری پروازهای خارجی

© Photo / ACAAفرودگاه کابل آماده از سرگیری پروازهای خارجی
فرودگاه کابل آماده از سرگیری پروازهای خارجی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
از سوی دیگر کسانی که ویزه پاکستان و ایران را بدست دارند، می‌گویند که بهای تکت‌های طیاره چند برابر افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان اداره هوانوردی ملکی می‌گویند که میدان هوایی کابل برای پروازهای خارجی کاملا آماده شده و مشکلات فنی میدان نیز حل شده‌اند.
بر بربنیاد گفته‌های این مسوولان، در روزهای پسین پروازهایی به قطر، امارات متحده عربی و پاکستان انجام شده است.
مسوولان می‌گویند که گروه فنی قطری در حل این مشکلات کمک کرده‌اند و روزانه از این میدان چندین پرواز داخلی انجام می‌شود، اما پروازهای خارجی تاکنون به حالت عادی بر نگشته است.
محمد نعیم صالحی سخنگوی این اداره می‌گوید که برای کشورهای همسایه و جامعه جهانی اطمینان کتبی داده‌اند تا پروازهای ‌شان را در میدان هوایی کابل از سر گیرند.
اوضاع افغانستان؛ خان پاکستان با رئیس جمهور تاجیکستان صحبت تلفنی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
اوضاع افغانستان؛ خان پاکستان با رئیس جمهور تاجیکستان صحبت تلفنی کرد
محمد نعیم صالحی به طلوع‌نیوز گفت: "میدان هوایی کابل از نگاه تخنیکی و مسلکی برای پروازهای خارجی هیچ مشکل ندارد. این میدان آماده پروازهای خارجی است و منتظر کشورهای منطقه استیم که آیا پروازهای شان را آغاز می‌کنند، یاخیر. در حال حاضر پروازهای داخلی جریان دارد".
از سوی دیگر کسانی که ویزه پاکستان و ایران را بدست دارند، می‌گویند که بهای تکت‌های طیاره چند برابر افزایش یافته است.
جنت گل، باشنده کابل، در این باره گفت: "مردم پاسپورت و ویزا در دست دارند اما تکت یا پیدا نمی‌شود واگر می‌شود، به بهای خیلی بلند".
از سوی دیگر مسوولان شرکت‌های سیاحتی می‌گویند که بهای تکت‌ پروازهای داخلی تغییر نکرده‌اند، اما تکت پروازهای خارجی افزایش یافته اند.
مسعود بینا، رییس اتحادیه شرکت‌های سیاحتی، گفت: "قیمت تکت‌های خارجی که فوق‌العاده تغییر کرده. قبلن تکت پاکستان ۱۵۰ تا ۲۰۰ دالر بود، اما حالا تا ۱۲۰۰ دالر است".
اداره هوانوادی ملکی می‌افزاید که در روزهای پسین امارات متحده عربی، پاکستان و قطر از میدان هوایی کابل بیش از ده پرواز داشته‌اند که بیشتر آنان چارتر و یا هم بسته‌های کمکی آورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала