رئیس جمهور قزاقستان: ما واکسین ضد کرونا را به عنوان کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال می کنیم

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور قزاقستان: ما واکسین ضد کرونا را به عنوان کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال می کنیم
رئیس جمهور قزاقستان: ما واکسین ضد کرونا را به عنوان کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور قزاقستان درباره کمک های بشردوستانه به افغانستان گفت، که قزاقستان کمک های بشردوستانه خود را در قالب واکسین اختصاصی "QazVac" خود در برابر ویروس کرونا به افغانستان ارسال می کند. 
 قزاقستان آماده برقراری روابط با افغانستان؛ بدون مورد به رسمیت شناختن است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
قزاقستان آماده برقراری روابط با افغانستان؛ بدون مورد به رسمیت شناختن است
به طور کلی، پنج واکسین علیه COVID-19 در قزاقستان ساخته شده است. اولین مورد، "QazVac" غیرفعال شده، که توسط موسسه تحقیقات مشکلات ایمنی بیولوژیکی توسعه یافته است، در حال حاضر برای واکسیناسیون استفاده می شود. یکی دیگر از زیر واحدهای "Qaz Covac P" از همان موسسه تحقیقاتی در حال آزمایش بالینی است.
پیش از این، سازمان بهداشت جهانی گزارش داده بود که کمتر از 20 درصد موسسات پزشکی در افغانستان فعالیت می کنند، دوسوم موسسات بدون داروهای لازم رها شده اند. همچنین گسترش واکسین های کووید -19 در کشور پیچیده می شود: تنها 1 درصد از شهروندان افغانستان هر دو دوز واکسین را دریافت کردند، اگرچه این کشور بیش از یک میلیون دوز استفاده نشده در اختیار دارد. آنها تا پایان امسال منقضی می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала