کرزی: امیدوارم آموزگاران زن به زودی به وظایف خود برگردند

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین می‌گوید امیدوارم که استادان زن به وظایف خود برگردند و کنار بردارن خود برای رفاه و ترقی کشور تدریس کنند.
 
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور، امروز سه شنبه (13میزان) به مناسبت پنجم اکتبر روز جهانی آموزگار با نشر تصویر یک صنف درسی دخترانه در تویترش ضمن تبریک گفتن این روز به معلمین کشور گفته است:" آرزومندم که معلمین و استادان طبقة اناث نیز دوباره به وظایف مقدس شان برگردند".
کاهش بی‌پیشینۀ حضور آموزگاران زن در بغلان با روی‌کارآمدن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
کاهش بی‌پیشینۀ حضور آموزگاران زن در بغلان با روی‌کارآمدن طالبان
رئیس جمهور پیشین گفته است:"ضمن قدردانی و تشکر از تلاش ها و زحمات خستگی ناپذیر تمامی استادان آرزومندم که آموزگاران و استادان طبقة اناث نیز دوباره به وظایف مقدس شان برگردند و در کنار برادران شان برای رفاه و ترقی کشور به تدریس و آموزش فرزندان عزیز ما اعم از دختران و پسران ادامه دهند".
این در حالی است که با تحولات اخیر و روی کار آمدن حکومت طالبان تا هنوز آموزگاران زن و دانش آموزان دختر برای تدریس و آموزش اجازه رفتن به مکتب را از سوی طالبان دریافت نکرده در بی سرنوشتی قرار دارند.
طالبان اعلام کرده است که معلمین زن و دختران دانش آموز تا تصمیم بعدی آنها منتظر بمانند.
13 میزان مصادف است با 5 اکتبر که نخستین بار در سال 1994 این تاریخ از سوی یونسکو به‌ منظور ارج گذاری به مقام آموزگار، قدردانی از خدمات و تلاش آنان در حصه آموزش و تربیت شاگردان و نیز بررسی مشکلات آنان به عنوان "روز معلم" نام‌گذاری، تجلیل و گرامی‌داشت به‌ عمل آمد.
 در افغانستان نیز از این روز به عنوان "روز معلم" تجلیل و گرامی‌داشت به‌عمل می‌آمد اما امسال به دلیل تحولات اخیر هیچ مراسم رسمی به منظور ارج گذاری به مقام معلم از سوی طالبان گرفته نشده است.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала