اسلام‌آباد: روزانه میلیون ها دالر از پاکستان وارد بازارهای افغانستان می‌شود

© Depositphotos.com / Rookman48Доллар
Доллар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
وزیر مالیه پاکستان می‌گوید انتقال میلیون ها دالراز پاکستان به بازار های افغانستان باعث کمبود دالر در بازار های آن کشور و کاهش ارزش روپیه پاکستانی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شوکت ترین، وزیر مالیه پاکستان می‌گوید، روزانه حداقل 15 میلیون دالر پول نقد از پاکستان وارد افغانستان می شود.
به گفته وزیر مالیه پاکستان انتقال این مقدار پول به افغانستان، باعث کمبود دالر در بازار و کاهش ارزش روپیه در آن کشور می شود.
در حالی که وزیر مالیه تصریح می‌کند  که مبلغ 15 میلیون دالر در روز تقریبی است، اما با توجه به این که محدودیت نقدی به طور قانونی به افغانها اجازه انتقال 10 هزار دالر را می‌دهد، این رقم به دور از واقعیت به نظر نمی رسد.
کاهش ارزش کلدار پاکستانی در برابر افغانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2020
کاهش ارزش کلدار پاکستانی در برابر افغانی
 وزارت مالیه در حال برنامه ریزی برای کاهش این محدودیت  به یک هزار دالر است، و این رقم در ذات خود مشابه محدودیت های است که بین پاکستان و هند وجود دارد.
این در حالی است که پیشتر  برخی رسانه های پاکستانی مبنی بر اینکه گویا تجارت در افغانستان به کلدار آغاز خواهد شد، با واکنش برخی افغان ها مواجه شده و می گویند که هیچ کس باید از کلدار استفاده نکند و استفاده گنندگان از کلدار، باید مجازات شوند.
در گزارش رسانۀ پاکستانی “دیلی جنگ”، از نقل قول شوکت ترین وزیر مالیۀ این کشور، آمده است که افغانستان با کاهش دالر مواجه است، به این اساس تجارت با این کشور، با استفاده از کلدار خواهد بود نه به دالر.
بر اساس گزارش، شوکت ترین این اظهارات را از اثر مسدود شدن پول بر افغانستان از سوی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، بیان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала