آلمان: ماموریت ما در افغانستان 17 میلیارد یورو هزینه برداشت

© AP Photo / Michael SohnGerman flags wave in front of the Reichstag building, host of the German Federal Parliament Bundestag, in Berlin, Germany. (File)
German flags wave in front of the Reichstag building, host of the German Federal Parliament Bundestag, in Berlin, Germany. (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
 تابستان امسال ارتش آلمان افغانستان را ترک کرد. ماموریت 20 ساله ارتش آلمان و موارد جنبی مربوط به این ماموریت در افغانستان بیش از 17 میلیارد و 300 میلیون یورو هزینه داشت.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دویچه وله، دولت آلمان در گزارشی به پارلمان این کشور از هزینه 17 میلیارد یورویی ماموریت بیست ساله ارتش و برخی نهادهای دیگر این کشور در افغانستان خبر داده است، ماموریتی که با تصرف کابل به دست طالبان در تابستان امسال نقطه پایان بر آن گذاشته شد.
  دولت آلمان 600 سرباز به افغانستان اعزام می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
دولت آلمان 600 سرباز به افغانستان اعزام می کند
بخش اصلی هزینه‌ها مربوط به حضور ارتش آلمان در افغانستان بوده است. دولت آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون پارلمانی حزب دموکرات‌های آزاد آلمان گفته است برای مشارکت ارتش آلمان در ماموریت‌های "نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت" (ایساف)، "عملیات آزادی بلند مدت" (OEF) و "ماموریت حمایت قاطع" (RSM) در افغانستان از سال 2001 تا 31 آگست 2021 در مجموع حدود 12 میلیارد و 300 میلیون یورور توسط وزارت دفاع آلمان و هزینه‌های اضافی مختص به این ماموریت هزینه شده است.
وزارت خارجه آلمان در حدود دو میلیارد و 48 میلیون یورو برای پرسنل و هزینه‌های مادی مربوط به پروژه‌ها هزینه کرده است. دولت آلمان گفته است این مبلغ شامل پرسنل و هزینه‌های عملیاتی وزارت امور خارجه نمی‌شود.
وزارت توسعه آلمان نیز در مدت 20 سال حدود دو میلیارد و 46 میلیون یورو به افغانستان کمک کرده است.
وزارت غذا و کشاورزی آلمان در دو دهه گذشته مجموعا 33 میلیون یورو هزینه کرد.
اطلاعات مربوط به هزینه‌های سرویس امنیتی− اطلاعاتی (BND) در افغانستان محرمانه طبقه‌بندی شده است.
دولت آلمان گفته است انتشار اطلاعات مربوط به انجام وظایف سرویس‌های اطلاعاتی تاثیر عمده‌ای بر کار این اداره خواهد داشت و به نوبه خود می‌تواند امنیت آلمان را نیز به خطر بیاندازد یا به منافع آن صدمه جدی وارد کند.
همچنین اطلاعات مربوط به زیرساخت‌هایی که توسط آلمان ساخته شده و هم اکنون طالبان از آن استفاده می‌کنند نیز محرمانه مانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала