تقاضای بانک مرکزی افغانستان از نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی

© Photo / Da Afghanistan Bank تقاضای بانک مرکزی افغانستان از نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی
 تقاضای بانک مرکزی افغانستان از نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
برای ایجاد زمینه رشد اقتصادی در کشور، بانک مرکزی افغانستان از تمام نهاد‌ها و موسسات دولتی و خصوصی خواسته که در مبادلات اقتصادی از پول افغانی استفاده کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بانک مرکزی افغانستان از همه نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواست تا تمام معاملات ارزی را در این کشور به افغانی انجام دهند.
خودکشی یک سرباز در لوگر؛ آرین: میرزکوال 7 میلیون افغانی پول مساعدت سربازان دزدی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
خودکشی یک سرباز در کنر؛ آرین: میرزکوال 7 میلیون افغانی پول مساعدت سربازان را دزدی کرد
در اطلاعیه‌ای که از سوی بانک مرکزی افغانستان منتشر شده، از همه مردم، موسسات و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواسته شده که از افغانی در قراردادها، معاملات پولی و انواع معاملات تجاری استفاده کنند.
بر اساس اعلام این بانک، این اقدام راه را برای توسعه اقتصادی هموار می‌کند و بر اساس ماده 33 بانک مذکور نیز در حال اجرا است. این در حالی است که در گذشته، اکثر موسسات و شرکت‌های افغانستان و حتی برخی از نهادهای دولتی معاملات خود را با دالر انجام می‌دادند.
به گفته مقامات طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه)، استفاده از افغانی در معاملات روزمره، اقتصاد افغانستان را بدون کمک خارجی سرپا نگه می‌دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала