سفیر افغانستان درآمریکا: مردم کشورم دیگر به روسای جمهور آمریکا اعتماد نمی‌کنند

© Photo / Twitter account of Afghanistan Missionعادله راز
عادله راز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در آمریکا گفت که مردم افغانستان دیگر به این زودی‌ها به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد نخواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عادله راز، سفیر دولت سابق افغانستان در آمریکا در گفتگویی با شبکه خبری آکسیوس، درباره اینکه آیا افغان‌ها بار دیگر به یک رئیس جمهوری آمریکایی اعتماد می‌کنند یا خیر، گفت: احتمالا به این زودی‌ها خیر. متاسفم هم هستم که این را می‌گویم.
 عادله راز به‌عنوان سفیر جدید افغانستان در واشنگتن کارش را آغاز کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2021
عادله راز به‌عنوان سفیر جدید افغانستان در واشنگتن کارش را آغاز کرد
وی درباره اینکه آیا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به سرنوشت زنان افغان اهمیتی می‌دهد یا نه، گفت: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. او گفته که آمریکا نمی‌تواند پلیس جهان باشد و از زنان در دیگر کشورها حفاظت کند.
بایدن تصمیمش را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در آپریل ۲۰۲۱ اعلام کرد و آخرین نیروهای این کشور را در پایان آگست از افغانستان بیرون آورد.
عادله راز همچنین گفت، با گذشت زمان مشخص شد که بایدن هم تمایلی برای وضع شروط بیشتر بر طالبان ندارد و دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که ترامپ انجام داد: "فکر می‌کنم همه امیدوار بودند بایدن شروط بیشتر و محکمتری را بر طالبان وضع کند اما این کار را انجام نداد."
وی ادامه داد: این برای من و بسیاری از ما بسیار خوب پذیرفته شد. ما گفتیم که نیروهای آمریکایی خارج می‌شوند، اما باید شرایطی برای طالبان وجود داشته باشد که آنها به دستاوردهای جامعه افغانستان متعهد باشند.
عادله راز از به رسمیت شناختن دولت طالبان یا ترک سمتش امتناع کرده، چون وی از سوی اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در این سمت منصوب شده است.
به گفته این شبکه خبری، اگرچه وی همچنان از به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولتی مشروع در افغانستان امتناع کرده و هنوز خودش را سفیر افغانستان در آمریکا می‌داند اما بایدن از دیدار با او سر باز زده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала