آمریکا: عامل انفجار فرودگاه کابل "چند روز" قبل از حادثه از زندان بگرام آزاد شده بود

© AFP 2023 / Wakil KohsarАмериканский солдат целится на афганцев в аэропорту Кабула
Американский солдат целится на афганцев в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
آمریکا اعلام کرد که عامل حمله انتحاری در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن سربازان این‌کشور شد فقط "چند روز" قبل از انفجار از زندان پایگاه هوایی بگرام آزاد شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزونی  CNN به نقل از دو مقام آمریکایی ناشناس و کن کالورت نماینده کنگره اعلام کرد، بمب گذار انتحاری که در اواخر ماه آگست حمله تروریستی در فرودگاه کابل را که منجر به کشته شدن 13 سرباز آمریکایی شد، انجام داد، اخیراً از زندان پایگاه هوایی بگرام آزاد شده بود.
طالبان انفجار فرودگاه کابل را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
طالبان انفجار فرودگاه کابل را محکوم کرد
این حمله تروریستی در 26 آگست در نزدیکی فرودگاه کابل، درست هنگامی که عملیات تخلیه ماموریت های خارجی از کابل در حال انجام بود، رخ داد. حدود 200 افغان و 13 سرباز آمریکایی قربانیان  این حادثه بودند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
به گفته این شبکه تلویزیونی، عامل این حمله انتحاری فقط "چند روز" قبل ازاین انفجار از زندان پایگاه هوایی بگرام آزاد شده بود.
 به گزارش این کانال تلویزیونی، نماینده کنگره کالورت خاطرنشان کرد که مقامات امنیت ملی از این موضوع مطلع شده اند.
این شبکه تلویزیونی تأکید می کند که چند صد نفر از اعضای شاخه داعش در افغانستان و هزاران زندانی دیگر در زندان پروان در قلمرو پایگاه هوایی بگرام و همچنین در زندان پلچرخی در نزدیکی کابل، زندانی بودند، با تصرف پایتخت از سوی طالبان (ممنوع در روسیه) از زندان ها رها شدند و هردو زندان خالی شد.
خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از یک کانال تلگرامی گزارش داد، داعش مسؤولیت دو انفجار را که فرودگاه بین‌المللی کابل را هدف قرار داد، برعهده گرفت.
خبرگزاری اعماق وابسته به داعش در تلگرام گزارش داد، داعش مسؤولیت حملات روی داده در خارج از فرودگاه کابل را برعهده می‌گیرد.
این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل 31 آگست،و بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفت و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала