نخستین دیدار مقامات ارشد آمریکا و طالبان پس از خروج نیروها از افغانستان

© @https://twitter.comطالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست
طالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
 برخی رسانه ها به نقل از دو مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داده اند که یک هیات از ایالات متحده با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، دو مقام دولت آمریکا گفتند که یک هیئت ارشد آمریکایی امروز شنبه و فردا یک‌شنبه در اولین نشست مستقیم سطح بالا پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، در دوحه، پایتخت قطر، با نمایندگان برجسته طالبان دیدار خواهد کرد.
 عمران خان: آمریکا ناچار است دولت طالبان به رسمیت بشناست  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عمران خان: آمریکا ناچار است دولت طالبان به رسمیت بشناسد
به گفته مقام های آمریکایی، این هیات سطح بالای آمریکا شامل مقام های وزارت خارجه، جامعه اطلاعاتی و آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده با طالبان در راستای تضمین ادامه مسیر امن برای خروج شهروندان آمریکایی و دیگران از افغانستان و همچنین آزادی مارک فرریش شهروند ربوده شده این کشور گفتگو می‌کنند.
این مقام های آگاه اعلام کردند که یکی دیگر از اولویت‌های اصلی تعهد طالبان نسبت به این است که اجازه ندهد تا افغانستان بار دیگر به بستری برای رشد القاعده یا دیگر افراط گرایان تبدیل شود و راه دستیابی به کمک بشردوستانه بهبود پیدا کند.
مقام های آمریکایی گفتند که تیم آمریکایی شامل تام وست معاون نماینده ویژه وزارت خارجه و سارا چارلز مقام آژانس توسعه بین الملل ایالات متحده است و از طرف طالبان مقامات کابینه حضور خواهند یافت.
یک مقام ارشد آمریکایی توضیح داد:این ملاقات ادامه تعاملات عملگرایانه با طالبان است که ما در مورد موضوعات منافع ملی مهم داشتیم.
این مقام آگاه مدعی شد: این ملاقات برای به رسمیت شناختن یا اعطای مشروعیت به طالبان نیست. همچنان تاکید می‌کنیم که هر مشروعیتی باید از طریق اقدامات خود طالبان به دست آید.
اشغال 20 ساله افغانستان توسط آمریکا در نهایت در ماه اگست با پایان عملیات خروج نیروهای آمریکایی از این کشور پایان یافت. واشنگتن با قدرت گرفتن طالبان بیش از 124 هزار نفر از جمله شهروندان آمریکا، افغانستان یا دیگر کشورها را از افغانستان خارج کرد.  اما هزاران نفر از افغانی‌های باقی مانده متحد آمریکا در افغانستان با خطر مواجه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала