طالبان: برای شرکت در نشست "فرمت مسکو" هنوز تصمیمی گرفته نشده

© Photo / facebook account of Dr. Abdullah Abdullahنشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو برای صلح در افغانستان
نشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو برای صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
یک تن از سخنگویان طالبان می‌گوید این گروه در خصوص شرکت در نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان هنوز هیچگونه تصمیمی نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، سخنگوی طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) گفت رهبران این گروه هنوز تصمیم نگرفته است که آیا در نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان شرکت خواهند کرد یا خیر.
کریمی  گفت: ""طالبان" هنوز تصمیم نگرفته است که در اجلاس "فرمت مسکو" شرکت خواهند کرد یا خیر."
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
کابلوف: تروئیکای گسترش یافته در مورد افغانستان ماه اکتبر برگزار می‌گردد
پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته بود که نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان قرار است بیستم اکتبر برگزار شود و افزود که روسیه از هیئت "طالبان" برای شرکت در نشست فرمت مسکو دعوت کرده است.
 گفتنی است نشست قبلی "تروئیکای گسترش یافته"  در مورد افغانستان با حضور نیروهای سیاسی افغانستان و طالبان در مسکو برگزار شده که در آن چهار کشور عضو به طرف‌های درگیر تأکید کردند تا خشونت‌ها را کاهش داده و به سرعت در گفتگوهایی درباره مسائل بنیادی به‌منظور حل درگیری‌ها در افغانستان حضور یابند.
جنبش طالبان (گروه ممنو ع در روسیه) پس از آنکه آمریکا در بهار امسال در مورد تصمیم خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان اعلام کرد، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 آگست طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی وادار به فرار شد. در 6 سپتامبر، طالبان از ایجاد کنترل بر کل خاک افغانستان خبر داد و در 7 سپتامبر ، ترکیب دولت موقت خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала