درخواست دادگاه لاهه برای معرفی مقام‌های فعلی افغانستان جهت تحقیقات در مورد جنایات جنگی

© Wikipedia / Vincent van Zeijstواشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد
واشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
 دادگاه بین‌المللی کیفری برای شروع تحقیقات درباره جنایات جنگی، خواستار معرفی مقام‌های فعلی افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه از دبیر کل و دفتر مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواسته است تا برای شناسایی مقام‌های فعلی افغانستان، اطلاعات ارایه کند.
در بیانیه دادگاه بین‌المللی کیفری که روز جمعه، شانزدهم میزان نشر شد، اتاق محکمه دوم این دادگاه از سازمان ملل متحد درخواست کرده است که در مورد هویت مقام‌هایی که در حال حاضر نماینده دولت افغانستان هستند، معلومات دهد.
Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
خشم آمریکایی ها از کشتار غیر نظامیان در افغانستان: بایدن به دادگاه کیفری لاهه پاسخگو باشد  
این تصمیم پس از درخواست 27 سپتامبر یک دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری برای از‌سرگیری تحقیقات در مورد وضعیت افغانستان بربنیاد اساس‌نامه روم اتخاذ شده است.
شماری قاضیان این دادگاه گفته‌اند: «دادگاه معتقد است که برای تصمیم‌گیری آگاهانه… باید اطلاعات موثق و به‌روز از هویت مقام‌های افغانستان را به دست بیاورد.»
در بیانیه محکمه بین‌المللی کیفری آمده است: «دادگاه تصمیم گرفته است تا از دبیرکل سازمان ملل متحد و دفتر مجمع کشورهای عضو بخواهد اطلاعاتی در مورد هویت مقام‌هایی که در حال حاضر نماینده افغانستان هستند، ارایه دهند.»
پیش از این کریم‌‌اسد احمدخان، دادستان جدید دیوان کیفری بین‌المللی (ICC)، در یک درخواست فوری، خواستار از‌سرگیری تحقیقات با محوریت «جنایات» مرتبط به طالبان و شاخه خراسان گروه داعش در افغانستان شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала