تسلیت رئیس جمهور ایران به ملت افغانستان به خاطر انفجار دیروز کندز 

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تسلیت رئیس جمهور ایران به ملت افغانستان به خاطر انفجار دیروز کندز 
تسلیت رئیس جمهور ایران به ملت افغانستان به خاطر انفجار دیروز کندز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایران در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد.
سخنگوی طالبان انفجار کندز کار داعش است/ احتمال کشته و زخمی شدن 100 تن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
سخنگوی طالبان: انفجار کندز کار داعش است/ احتمال کشته و زخمی شدن 100 تن
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند، را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می کنم.
این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان، ولی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد­انسانی و ضد­دینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت­ها و برنامه­ های امریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.
اینجانب با ابزار نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی، که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت­های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه­های افغانستانی و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شده و انشا الله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.
والسلام علیکم و رحمت الله
سید ابراهیم رئیسی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала