بولتون: ما افغانستان را رها کردیم اما افغانستان آمریکا را رها نمی‌کند

© AP Photo / Cliff Owenبازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود
بازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 مشاور پیشین شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که با وجودی که کشور‌اش افغانستان را رها کرده اما افغانستان هرگز این کشور را رها نخواهد کرد.
 به گزارش اسپوتنیک؛جان بولتون مشاور پیشین شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا می‌گوید که کشور‌اش افغانستان را رها کرده اند اما افغانستان آمریکا را رها نخواهد کرد.
وی در مقاله‌ای برای نشریه "هیل" آمریکا یک بار دیگر از فیصله بیرون شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرده و آنرا یک پروسه ناکام و شرآور برای کشور‌اش خوانده است.
به گفته او حکومت فعلی ایالات متحده باید در مورد افغانستان نگرانی داشته باشد زیرا فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور رو به افزایش است.
انتقاد بولتون از بایدن در قبال سیاست افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
انتقاد بولتون از بایدن در قبال سیاست افغانستان
 بولتون در این مقاله از حکومت بایدن و حکومت‌های پیشین آمریکا انتقاد کرده و گفته است که حکومت‌های ایالات متحده تا هنوز در باره هزینه شدن ملیارد‌ها دالر و کشته شدن هزاران سرباز آـمریکایی در جنگ 20 ساله افغانستان موقف واضح نداشته اند.
او نوشته که ما افغانستان را رها کردیم اما افغانستان ما و متحدین مان را به راحتی رها نخواهد کرد.
پیش ازاین هم مقامات دیگر آمریکایی از افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده گفته بودند که افغانستان دوباره به لانه تروریسم بین المللی مبدل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала