روسیه حمله تروریستی به مسجد شیعیان افغانستان را محکوم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 وزارت خارجه روسیه حمله تروریستی به مسجد شیعیان در افغانستان را اقدام وحشیانه خواند و گفت هدف از چنین حملات بی ثبات سازی وضعیت در مرحله جدیدی از تاریخ این کشور است.
 به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه  در بیانیه‌ی حمله تروریستی در مسجد شیعیان در افغانستان را به شدت محکوم کرده و این اقدام  را " یک تلاش وحشیانه جهت بی ثبات سازی وضعیت در افغانستان" خواند .
انفجار در مسجد شیعیانِ قندوز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
واکنش دبیر کل سازمان ملل به حمله به مسجد شیعیان در کندز
گفتنی است در پی یک حمله تروریستی روز جمعه گذشته (8 اکتبر) به یک مسجد شیعیان در ولایت کندز افغانستان، حداقل 120 تن کشته و دست کم 150 نفر زخمی شدند.
شاخه «خراسان» گروه حکومت اسلامی، داعش٬ مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته است.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "حمله تروریستی سازمان یافته در روز 8 اکتبر به مسجد شیعیان در کندز را شدیدا محکوم می کنیم و آن را اقدامی وحشیانه و هدفمند برای بی ثبات سازی وضعیت افغانستان در این مرحله جدید از تاریخ این کشور در راستای تضعیف خط مشی نیروهای علاقه مند به آشتی بین افغان ها و ایجاد وفاق بین قومی و بین ادیان در کشور، می دانیم."
وزارت خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که مقامات جدید افغانستان تمام اقدامات لازم را برای یافتن و مجازات سازمان دهندگان حمله تروریستی و همچنین تشدید تلاش ها برای ریشه کنی تهدید تروریست های داعش در افغانستان انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала