آخرین همکاران افغان جاپان از کشور خارج شدند

© AFP 2023 / Mandel NGANپرچم ژاپن
پرچم ژاپن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه جاپان اعلام کرده که بیش از 300 تن افغان های همکار و مترجمان نیروهای این کشور از افغانستان خارج ساخته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه جاپان روز سه شنبه (12 اکتبر) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیش از 300 کارمند افغان سفارت جاپان در کابل و همچنین سازمان های این کشور در افغانستان توانستند این کشور را ترک کنند ، از این تعداد 118 نفر قبلاً وارد جاپان شده اند.
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
 تلاش جاپان برای برقراری ارتباط با طالبان در قطر
وزیر خارجه جاپان تصریح کرد: «تا کنون بیش از 300 شهروند افغان که با جاپان مرتبط بودند این کشور را ترک کرده اند. از این تعداد، 118 نفر قبلاً وارد جاپان شده اند. اکنون کمی بیش از  دیگر140 نفر باید به جاپان بیایند و حدود 50 نفر آنها فردا وارد کشور ما خواهند شد.»
متگی همچنین تاکید کرد که عملیات تخلیه افراد از افغانستان با کمک دولت قطر انجام می شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی جاپان در مورد مذاکرات انجام شده بین نمایندگان ایالات متحده و طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)، ابراز اطمینان کرد که جامعه بین المللی باید "موضع واحدی برای جان و مال افغان ها" اعلام کند.»
او گفت: «افغانستان هنوز امن و حقوق اولیه شهروندان محفوظ است.»
وزیر امور خارجه چاپان بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان که در آن گروه های قومی ، سیاسی و مذهبی مختلف افغانستان دخیل باشند، تأکید کرد.
اوایل ماه آگست با پیشروی "طالبان" (ممنوع در روسیه) در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت در کشور وخیم شد. 15 آگوست طالبان"وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از کشور فرار کرد. بامداد 16 آگوست محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" (ممنوع در روسیه) اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала