برگزاری نشست فوق‌العاده گروه 20 با محوریت افغانستان به میزبانی ایتالیا

© REUTERS / Yasin Bulbulغذای ولادیمیر پوتین در اجلاس گروه بیست هانگژوی چین
غذای ولادیمیر پوتین در اجلاس گروه بیست هانگژوی چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
نشست فوق‌العاده گروه 20 با محوریت ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان امروز برگزار می‌شود
 به گزارش اسپوتنیک،رهبران کشورهای گروه 20 قرار است امروز سه‌شنبه، (20 میزان) با میزبانی ایتالیا گردهم آیند و در مورد بحران بشری در افغانستان و رسیده‌گی به آن گفت‌وگو کنند.
قرار است در این نشست که به صورت مجازی برگزار می‌شود، درباره ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، نگرانی‌ها در مورد امنیت و راه‌های تضمین عبور امن به شهروندان افغانستان به خارج از کشور، بحث شود.
یک مقام آگاه از دستور کار گروه 20 گفته است که ارائه حمایت‌های بشردوستانه برای آسیب‌پذیرترین گروه‌ها به ویژه زنان و کودکان با فرارسیدن  فصل زمستان ضروری است.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد که قرار است نیز در این نشست شرکت کند، بر لزوم تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان تأکید کرده است.
ایتالیا ریاست دوره‌ای گروه 20 را بر عهده دارد، تلاش زیادی کرده است تا این نشست را در مواجهه با دیدگاه‌های بسیار متفاوت گروه‌های مختلف درباره نحوه برخورد با افغانستان پس از خروج امریکا برگزار کند.
محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2020
نقش عربستان در جی-20
یک منبع دیپلماتیک گفته است که مشکل اصلی این است که کشورهای غربی می‌خواهند در مورد نحوره اداره طالبان در افغانستان و رفتار آن‌ها با زنان صحبت کنند، اما چین و روسیه بر سیاست عدم مداخله تأکید دارند.
انتظار می‌رود که جوبایدن رییس جمهور آمریکا و نریندار مودی، نخست‌وزیر هند نیز در این نشست شرکت کنند، اما طبق گزارش رسانه‌های چینی، شی جین پینگ، رییس جمهور چین در این نشست شرکت نخواهد کرد. اشتراک ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه هنوز مشخص نشده است.
هم‌چنان گفته شده است که ایران و پاکستان از همسایه‌گان افغانستان در این نشست دعوت نشده‌اند، اما قطر در این نشست شرکت خواهد کرد.
گفتنی است که آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین، روسیه،  ایتالیا، مکزیک، اندونیزیا، جاپان، اسپانیا، آسترالیا، ترکیه، کانادا، کوریای جنوبی، برازیل، عربستان سعودی، ایتوپیا و افریقای جنوبی در حال حاضر عضویت این گروه را دارند.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که چندین سازمان بین‌المللی تا حال از احتمال قریب‌الوقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала