سخنگوی وزارت داخله طالبان: نظامیان پیشین می‌توانند به وظیقه بازگردند

© Photo / Facebook account of MOI Afghanistanقاری سعید خوستی
قاری سعید خوستی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
  گروه طالبان از همه نظامیان پیشین و کارمندان نهاد های اجرای قانون دعوت نموده است که به وظایف خود برگردند.
به گزارش اسپوتنیک،  قاری سعید خوستی رییس مطبوعات و روابط عامه وزارت امور داخله طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) به پرسنل   و کارمندان موسسات نظامی دولت سابق پیشنهاد داد تا به وظایف و ماموریت های شان بازگردند.
طالبان خواستار تسلیم دهی سلاح و مهمات غیر نظامیان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
طالبان خواستار تسلیم دهی سلاح و مهمات غیر نظامیان شدند
 وی در این رابطه گفت: "همه کارمندان دولت قبلی اعم از نظامی و غیرنظامی دعوت نامه های را برای بازگشت به خدمت در در نهاد های دولتی دریافت کردند."
قاری سعید خوستی در مورد وضعیت امنیتی کابل تأکید کرد که تعدادی از ساختارها از جمله وزارت امور داخله، نهادهای امنیت ملی و نیروهای ویژه. طالبان مسئول امنیت پایتخت هستند .
 وی توضیح داد: "همه آنها به طور مستقل کار می کنند.هر واحد توسط یک مقام خاص کنترل می شود. در عین حال ، وزارت امور داخلی واحدهای خاص خود را دارد که وزیر مسئول آنها است."
 خوستی با اظهار نظر در مورد آزادی صدها جنایتکار از زندان های افغانستان خاطرنشان کرد که این مشکل، از دولت قبلی بر روی شانه های دولت تازه تأسیس افغانستان گذاشته شده.
وی گفت: "در واقع، جنایتکاران بدون اقدامات مناسب آزاد شدند و بسیاری از آنها دوباره مرتکب جرم شدند و ما در حال کار برای حل این مشکل هستیم."
سخنگوی وزارت داخله افزود که مقامات جدید "در تلاش هستند تا میزان جنایت را در کشور کاهش دهند و بدون شک این میزان کاهش خواهد یافت."
اوایل ماه آگست با پیشروی "طالبان" (ممنوع در روسیه) در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت در کشور وخیم شد. 15 آگست طالبان"وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از کشور فرار کرد. بامداد 16 آگوست محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала