اظهارات اخیر بولتون واکنش طالبان را در پی داشت

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات اخیر بولتون واکنش طالبان را در پی داشت
اظهارات اخیر بولتون واکنش طالبان را در پی داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
وزارت داخله دولت طالبان در واکنش به مطالب اخیر جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در جهان استفاده نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا پیش از این در مقاله‌ ای از سیاست واشنگتن در قبال کابل  انتقاد کرد و مدعی شد که پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان هنوز به پایان نرسیده و افراط گرایی جهانی آنان را همچنان آزار می‌دهد.
هم زمان با انتشار مقاله بولتون در نشریه هیل، وزارت داخله موقت طالبان در واکنش به این مطلب نه تنها افغانستان را تهدیدی علیه سایر کشورها ندانست بلکه نگرانی‌ها در مورد وجود ریشه افراط گرایی در افغانستان را نادرست خواند.
بازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
بولتون: ما افغانستان را رها کردیم اما افغانستان آمریکا را رها نمی‌کند
سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله دولت موقت طالبان (گروه ترو.ریستی ممنوع در روسیه) در این باره گفت، از خاک افغانستان علیه هیچ کسی استفاده نمی‌شود و همین طور کشورهای دیگر نیز در امور افغانستان مداخله نکنند و امارت اسلامی به وعده‌هایش متعهد است.
جان بولتن نوشته است: «ممکن است ما افغانستان را ترک کرده باشیم، اما این کشور ما را ترک نکرده است و هراس افگنان هم ما را رها نکرده‌اند.»
 به گفته بولتون، سه رییس جمهوری اخیر آمریکا سیاست روشنی در برابر افغانستان نداشته‌اند و. پیامد خروج از افغانستان هنوز به پایان نرسیده است و حوادث آنجا و " بوی بد هراس افگنی جهانی" همچنان ما را آزار خواهد داد.»
 وی در مقاله خود افزود، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل پایان دادن به جنگ بی پایان افغانستان نمی‌تواند در انتخابات‌های آینده آمریکا پیروز شود.
آمریکا که در سال 2001 با هدف مبارزه با افراط گرایی و تروریسم وارد افغانستان شد، سرانجام پس ازیک حضور 20  ساله در افغانستان در تاریخ 31 آگست این کشور را ترک کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала