پیشنهاد وزیر خارجه قطر برای ایجاد یک پلتفرم واحد برای تعامل با طالبان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد وزیر خارجه قطر برای ایجاد یک پلتفرم واحد برای تعامل با طالبان
پیشنهاد وزیر خارجه قطر برای ایجاد یک پلتفرم واحد برای تعامل با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه قطر بر اهمیت اتخاذ رویکرد همکاری بین المللی درباره وضعیت افغانستان تاکید و گفت: "کشورها نباید به افغانستان به عنوان میدان رقابت بین خود نگاه کنند او میګوید ما باید دیدگاه های خود را متحد کرده و یک بستر واحد با مشارکت روسیه ، ایالات متحده و چین برای تعامل و توافق در مورد همه مسائل با دولت تازه تأسیس افغانستان ایجاد کنیم."
به گزارش اسپوتنیک، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جلسه گفتگو در مجمع امنیت جهانی که چهارمین دور آن در دوحه برگزار می شود، گفت، طالبان متعهد شده است که اجازه ندهد هیچ طرفی امنیت کشورها را تهدید کند اما برای رسیدن به این هدف باید با طالبان ارتباط برقرار کرد، این گروه را حمایت و پشتیبانی کرد و نقش جامعه بین المللی حمایت از آنها در مقابله با این چالش هاست.
وی افزود، نمی توان بدون تعامل با دولت موقت در افغانستان مسائل را حل کرد. رها کردن این کشور اشتباه است. قطر برای پیدا کردن راه حل برای مشکلات موجود با واشنگتن و طالبان رایزنی می‌کند.
نماینده ویژه وزارت خارجه قطر با خلیلزاد و تیم مذاکره کننده طالبان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
نماینده قطر به طالبان: به زنان و دختران حق کار و تحصیل بدهید
به گفته وی ، جامعه جهانی نباید منتظر اقدامات طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)، اما باید به آنها جهت داد و نه تنها انتقاد کرد ، بلکه پاداش برخی دستاوردها را نیز دریافت کرد. بهعبدالرحمن گفت، طالبان و ذهنیت اعضای آن تغییر کرده است. همه منتظر اجرای گام های عملی از سوی این گروه هستند و باید راهنمایی های لازم برای رسیدن به مرحله ثبات ارائه شود.
وزیر خارجه قطر در این جلسه گفتگو تصریح کرد، مسائل زیادی درمورد اقلیت ها، حقوق بشر و زن در افغانستان وجود دارد که باید بررسی شود اما این مسائل در حالی مطرح می شود که دولت موقت به دلیل مسدود شدن دارایی ها در افغانستان با مشکلاتی روبرو است.
وی تاکید کرد، قطر و بسیاری از کشورهای دیگر خواستار این مساله هستند که ثبات در افغانستان برقرار شود و این کشور مورد حمایت قرار بگیرد. قطر نقش میانجی بیطرف را ایفا کرد و تلاش می کند افغانستان کشور باثباتی شود. دوحه روابط حسنه خود را با همه طرف ها حفظ کرده است و نمی توان گفت که این کشور طالبان یا طرف دیگر را حمایت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала