ژنرال آمریکایی: ماموریت ما در افغانستان یک شکست استراتژیک بود

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeمارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا
مارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعتراف به ناکامی در افغانستان گفت که ماموریت نظامی آمریکا در این کشور یک «شکست استراتژیک» بود.
به گزارش  اسپوتنیک، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره ماموریت خروج نظامیان خارجی از افغانستان آن را یک «موفقیت تاکتیکی، اما یک شکست استراتژیک» خواند.
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
زاخارووا: آمریکا در صدد انتقام جویی برای شکست خود در افغانستان است
وی افزود که دولت افغانستان و ارتش آن زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد سقوط کرد و این شکستی در ارزیابی‌های امنیتی آمریکا بود.
پیش از این نیز ژنرال «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در نشست استماعیه سنای این کشور درباره دلایل خروج از افغانستان گفته بود که اگر نیروهای ما افغانستان را ترک نمی‌کردند به دلیل حملات طالبان متحمل تلفات بیشتر می‌شدند.
وی با اشاره به تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز گفت که طی 20 سال جنگ در این کشور، 2 هزار و 461 نظامی آمریکایی کشته و بیش از 20 هزار نظامی دیگر نیز زخمی شدند؛ بنابراین سرعت در خروج از افغانستان به نجات جان نظامیان ما کمک کرد.
ژنرال آستین همچنین با اذعان به شکست در افغانستان، اظهار داشت که آمریکا در تشویق نظامیان افغان برای جنگ با طالبان با وجود ارائه تجهیزات لازم و کافی شکست خورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала