آمریکا: در مورد شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان هنوز تصمیم‌گیری نشده

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaآمریکا: در مورد شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان هنوز تصمیم‌گیری نشده
آمریکا: در مورد شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان هنوز تصمیم‌گیری نشده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
 سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید، این کشور هنوز برای حضور در نشست آتی در مسکو درباره افغانستان تصمیم‌گیری نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که واشنگتن هنوز نمیتواند مشارکت خود در نشست رایزنی روسیه درباره افغانستان در تاریخ 20 اکتبر را تایید کند.
امریکا هنوز نمی‌تواند حضور خلیل‌زاد در نشست مسکو درباره افغانستان را تایید کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
امریکا هنوز نمی‌تواند حضور خلیل‌زاد در نشست مسکو درباره افغانستان را تایید کند
وی که در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، افزود واشنگتن از نشست آتی در مسکو مطلع بوده اما هنوز نمی‌توان هرگونه دیدار یا حضور در این نشست را تایید کند.
رایزنی‌های مسکو درباره افغانستان برای تاریخ 20 اکتبر برنامه ریزی شده است. رایزنی در قالب مسکو در سال 2017 بر اساس مکانیسم رایزنی 6 جانبه نمایندگان ویژه روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان شکل گرفت.
گفتنی است مسکو پیش از این نیز میزبان کنفرانس‌هایی درباره افغانستان بوده است و در ماه مارچ سال جاری میلادی، کنفرانسی با حضور نمایندگان آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان برگزار کرد و در بیانیه پایانی این نشست خواهان صلح بین طرف‌های درگیر در افغانستان شدند و بر لزوم توقف خشونت در این کشور تأکید کردند که در نهایت طالبان کنترل قدرت در افغانستان را برعهده گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала