نماینده ویژه رئیس‌جمهور قزاقستان وارد کابل شد

© Photo / gov.kzСпецпредставитель президента Казахстана
Спецпредставитель президента Казахстана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه قراقستان امروز (یکشنبه، 17 اکتوبر) با نشر اعلامیه‌ای اعلام کرد که «یرجان قاضی‌خان»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور قزاقستان در امور همکاری‌های بین‌المللی، وارد کابل شد و قرار است درباره ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان با مسوولان گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه وزارت امور خارجه قراقستان آمنده است: امروز، هیاتی به سرپرستی، یرجان قاضی‌خان نماینده ویژه قاسم جومارت توقایف رئیس‌جمهور قزاقستان در امور همکاری‌های بین‌المللی در یک سفری کاری وارد کابل شد. در چارچوب این سفر، مسائل مربوط به ارائه کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به مردم افغانستان و همچنین برقراری روابط تجاری و اقتصادی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.
این وزارتخانه می‌گوید که قزاقستان می‌خواهد با سازمان ملل متحد در زمینه گسترش بیشتر کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان همکاری کند.
امریکا که در سال 2001 با هدف مبارزه با افراط گرایی و تروریسم وارد افغانستان شد، سرانجام پس از یک حضور 20 ساله در افغانستان در تاریخ 31 اگست این کشور را ترک کرد.
در 31 اگست، کنک مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا) از پایان عملیات تخلیه نیروهای امریکایی و پایان ماموریت نظامی در افغانستان خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала