خشونت طالبان علیه خبرنگاران؛ کمیته‌ی مصونیت خواستار رسیدگی به پرونده‌ها شد

© Photo / کسرااکثریت خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی خودسانسوری می‌کنند
اکثریت خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی خودسانسوری می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
عضو شوید
 کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که از هنگام تسلط گروه طالبان بر افغانستان تاکنون قضایای متعدد خشونت علیه خبرنگاران توسط نیروهای این گروه اتفاق افتاده است.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان شب گذشته (یک‌شنبه، 24 اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته که علی‌رغم وعده‌ی طالبان برای رسیدگی به پرونده‌های خشونت علیه خبرنگاران تاکنون اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
مسدود شدن رسانه‌ها؛ خبرنگاران افغان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند
در اعلامیه توضیح داده شده است که این کمیته به‌عنوان نهاد حامی خبرنگاران به‌منظور پیگیری و چگونگی این قضایا تلاش کرده تا با مقامات طالبان ارتباط برقرار کند و معلومات قضایا را به‌دست آورد، اما به‌جز چند قضیه‌ی محدود، هیچ پاسخی تاکنون دریافت نکرده است.
در همین حال، کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان از طالبان خواسته است که قضایای خشونت علیه خبرنگاران را بررسی کنند تا آنان بتوانند به‌شکل بی‌طرفانه کارشان را پیش ببرند.
این درحالی است که با تسلط گروه طالبان بر افغانستان، موارد زیاد از خشونت علیه خبرنگاران در نقاط مختلف افغانستان گزارش شده است. این گروه در مواردی خبرنگاران را بازداشت، توقیف و شکنجه کرده‌اند.
در تاریخ 17 سنبله طالبان تقی دریابی و نعمت نقدی، گزارشگران روزنامه اطلاعات روز را که برای پوشش اعتراض زنان در شهر کابل، رفته بودند، بازداشت و سپس لت‌وکوب کردند.
طالبان هر کدام آنان را به اتاق‌های جداگانه منتقل و سپس زیر ضربه‌ی شلاق قرار داده بودند. آثاری از شلاق و کیبل‌ بر سر، صورت و بدن این دو گزارشگر اطلاعات روز مشاهد می‌شد.
پس از سقوط دولت پیشین افغانستان برعلاوه خشونت از جمله لت و کوب خبرنگاران توسط افراد طالبان، محدودیت‌های زیادی بر کار خبرنگاری نیز اعمال شده است.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала