امریکا چگونگی عملیات تخلیه از افغانستان را بررسی می‌کند

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEАмеркианский военный в аэропорту Кабула
Амеркианский военный в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
یک مقام آمریکایی اعلام کرده که بازرس کل وزارت خارجه این کشور، پایان عملیات دیپلماتیک دولت بایدن در افغانستان از جمله تخلیه اضطراری سفارت واشنگتن در کابل را بررسی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Politico  یک مقام وزارت امور خارجه  آمریکا اعلام کرده، دیانا شاو، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، شیوه برخورد حکومت با مساله خروج از افغانستان و عملیات تخلیه اضطراری اتباع آمریکایی و افغان از این کشور را ارزیابی می‌کند.
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
خشم انگلیس‌ها از  نحوه سازماندهی عملیات تخلیه افغانستان توسط بایدن
وی همچنین وضعیت ویزای مهاجرتی برای پناهجویان افغان و اسکان مجدد آن‌ها در آمریکا را بررسی خواهد کرد.
شاو، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، کنگره را نسبت به تصمیمش در خصوص تفحص و بررسی پروژه‌های مختلف از جمله خروج آمریکا از افغانستان مطلع کرده است.
دولت افغانستان که تحت حمایت آمریکا بود، در اواسط ماه آگست سقوط کرد و طالبان (ممنوع در روسیه) این کشور را به سرعت تصاحب و به سمت کابل، پایتخت افغانستان حرکت کردند.
گرچه جمهوری‌ خواهان آمریکا از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل فروپاشی بهت‌آور افغانستان شدیدا انتقاد کردند، اما میزان رضایت از بایدن پس از ضربه اولیه مربوط به "خروج آشفته" آمریکا از افغانستان، تا حد زیادی بهبود یافته است. در جریان فرایند تخلیه، همچنین 13سرباز آمریکایی در حمله انتحاری 26 آگست در فرودگاه کابل جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала