روسیه:شرکت کنندگان نشست "مسکو" آماده ارسال کمک های بشردوستانه به کابل هستند

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
روسیه اعلام کرد که شرکت کنندگان نشست "تروئیکای گسترش یافته" از علاقمندی خود برای ارسال کمک های بشردوستانه به کابل صحبت کردند.
به گزارش اسپوتنیک،وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شرکت کنندگان نشست تروئیکای گسترش یافته درباره تهدیدات مشترک و کمک های بشردوستانه فوری به کابل گفتگو کردند.
Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
پسکوف: روسیه انتظار دارد در نشست "فرمت مسکو" گفتگوها میان طرفین ادامه یابد
امروز نشست نمایندگان ویژه روسیه، چین و پاکستان در امور افغانستان، در مسکو برگزار شد.
وزارت امور خارجه روسیه در همین راستا اعلام کرد:" شرکت کنندگان در این نشست درباره تهدیدات امنیتی مشترک تبادل نظر کرده و تمایل و علاقمندی خود را برای ارائه کمک های بشردوستانه فوری به افغانستان و کمک های اقتصادی به این کشور ابراز داشتند."
وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در رایزنی‌های روز چهارشنبه "فرمت مسکو" دورنمای وضعیت نظامی و سیاسی و شکل گیری دولتی فراگیر در افغانستان و تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور بررسی می‌شود.
گفتنی است سومین نشست مشورتی  "فرمت مسکو"   اکتبر 20 برگزار می‌شود و «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در این نشست عازم مسکو شده است.
در این نشست، بر علاوه کشورهای همسایه افغانستان از جمله چین، شماری دیگری از کشورهای جهان همانند آمریکا، هند و برخی کشورهای دیگر نیز دعوت شده اند.
پیش از این، ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش در نشست مسکو در باره افغانستان اشتراک نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала