طرح همکاری ازبکستان و روسیه با افغانستان

© Sputnik / Павел Лисицын /  مراجعه به بانک تصاویر بیرق ازبکستان
بیرق ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
عضو شوید
کامیلوف: وزیران خارجه ازبکستان و روسیه مبنای خوبی برای همکاری در زمینه افغانستان دارند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز کامیلوف، وزیر خارجه ازبکستان پس از نشست مسکو در مورد افغانستان، روسیه و ازبکستان زمینه خوبی را برای همکاری های دوجانبه در مورد مسائل افغانستان ایجاد کرده اند.
عبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
ازبکستان نمی خواهد که افغانستان به "دولت مطرود" تبدیل شود
روز چهارشنبه مسکو میزبان نشستی در قالب مسکو درباره افغانستان بود که نمایندگان ده کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه طالبان در آن شرکت کردند (جنبش طالبان به عنوان تروریست شناخته شد و در روسیه ممنوع اعلام شد).
کامیلوف گفت: "با مطالعه دقیق سخنرانی وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و سند تصویب شده، می خواهم بگویم که موضع ما در بیشتر موارد منطبق است."
وی تاکید کرد: "ما از نتایج قالب مسکو استقبال می کنیم و این زمینه خوبی برای همکاری های دوجانبه ما در زمینه مسائل افغانستان با فدراسیون روسیه ایجاد می کند."
موضوعات اصلی این نشست وضعیت سیاسی-سیاسی افغانستان پس از قدرت گرفتن طالبان در این کشور ، کمک های بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر بود. علیرغم این واقعیت که طالبان در اوایل سپتامبر ترکیب کابینه خود را اعلام کردند ، بسیاری از مراکز احساس کردند که برخلاف وعده ها، نمی تواند نماینده تمام نیروهای قومی اعترافی و سیاسی کشور باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала