آموزگاران در شهر کابل خواهان پرداخت معاشات شان شدند

© Sputnik / کسرا رویی آموزگاران در شهر کابل خواهان پرداخت معاشات شان شدند
 آموزگاران در شهر کابل خواهان پرداخت معاشات شان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
آموزگاران در کابل از گروه طالبان خواستند که معاشات آنها و سایر کارمندان دولتی پرداخت شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، آموزگاران در شهر کابل در یک گردهمایی از گروه طالبان خواستند که معاشات آموزگاران و سایر کارمندان دولتی را «قبل از وقوع فاجعه‌ی انسانی» پرداخت کند.
در قطع‌نامه‌ای که امروز (چهارشنبه، ۵ عقرب) توسط این آموزگاران در شهر کابل به خوانش گرفته شد، آمده است که با تسلط طالبان بر کشور، اقشار مختلف جامعه از جمله آموزگاران دچار بحران شدید مالی و اقتصادی شده‌اند.
​در قطع‌نامه تأکید شده است که با توجه به بحران شدید اقتصادی، بلندبودن نرخ مواد اولیه و فرارسیدن زمستان، پرداخت‌نشدن به‌موقوع معاشات آموزگاران و سایر کارمندان دولت منجر به «فاجعه‌ی بشری» خواهد شد.
این آموزگاران که در غرب شهر کابل گردهم آمده بودند، گفته‌اند که «خودکشی» یک آموزگار در شهر کابل و جان‌باختن ملازم یک مکتب در بدخشان، زنگ خطر از وقوع فاجعه‌ی انسانی و مرگ تدریجی در سطح کشور است.
آنان گفته‌اند که طالبان به عنوان حاکم کنونی در افغانستان باید معاشات آموزگاران و سایر کارمندان دولت را پرداخت کنند. این آموزگاران تأکید کرده‌اند: «هرچند معاش آموزگار در افغانستان ناچیز (کم) است، اما آموزگاران فداکار به این معاش بسنده می‌کنند و به شرط اینکه معاش‌شان به موقع پرداخت شود.»
آنان گفته‌اند که سه ماه می‌شوند، هنوز معاش دریافت نکرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала