مجاهد پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش را تبلیغات رسانه‌ی خواند

© AP Photo / Rahmat GulПредставитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2021
عضو شوید
  طالبان در واکنش به  خبرهای مربوط به پیوستن نیروهای پیشن به گروه داعش می‌گوید این گزارشات صحت ندارد و و فقط تبلیغات رسانه‌یی است.
به گزارش اسپوتنیک، حکومت طالبان گزارش‌های را که گویا شماری از کارمندان اداره پیشین امنیت ملی و برخی از سربازان وزارت دفاع پیشین افغانستان با گروه داعش پیوسته اند، رد کرده می‌گوید ما چنین شواهدی نداریم.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با رد گزارش‌ها مبنی بر پیوستن نیروهای امنیتی حکومت پیشین با گروه داعش، به رسانه‌ها گفته است پیوستن نیروهای امنیتی حکومت پیشین به گروه داعش یک امر غیرممکن است.
پیوستن برخی نظامیان پیشین افغانستان با گروه داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
پیوستن برخی نظامیان پیشین افغانستان با گروه داعش
مجاهد گفته:" گزارش‌ها در مورد پیوستن عساکر قبلی با داعش حقیقت ندارد شاید تبلیغات فیسبوکی یا رسانه‌های جعلی باشد ما چنین شواهد را ندیده ایم و نه هم چنین چیزی ممکن است."
مجاهد تاکید کرده:"حرکات داعش را سرکوب خواهد کرد فرش داعش درحالی برچیده شدن است در تمام جاها سرکوب شدند و مزاحمتی نیست".
گفتنی است روزنامه امریکایی وال ستریت ژورنال پیش از این به نقل از برخی منابع گزارش داده بود که نیروهای افغان که از سوی نظامیان آمریکایی آموزش داده شده بودند، پس از آنکه آمریکا آنها را تنها گذاشت و طالبان دنبال‌شان افتادند، با گروه تندرو دولت اسلامی معروف به داعش پیوسته اند.
روزنامۀ وال ستریت ژورنال گزارش از یکجا شدن نیروهای پیشین افغانستان با گروه داعش به نقل از شماری از رهبران طالبان، برخی از مقام‌های پیشین امنیتی و عدۀ که در مورد معلومات دارند، نشر کرده.
از پانزدهم اگست که طالبان کابل را گرفتند، گروه دولت اسلامی، مسئولیت چندین حمله مرگبار در پایتخت و چند شهر مهم را پذیرفت.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان تاکید می‌کند که سرکوب گروه داعش در افغانستان ادامه خواهد یافت: "اگر برخی از حرکات شان دیده شود، سرکوب خواهد شد. فرش داعش در حالی برچیده شدن است. در تمام جاها سرکوب شدند و مزاحمتی نیست."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала