اسلام‌آباد میزبان نشست سه‌گانه درباره سرنوشت افغانستان

© Shah Mahmood Qureshi Twitterشاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان
شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان، از کشورهای جهان خواست تا با حکومت سرپرست طالبان تعامل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، 8 صبح خبر داده است که شاه‌محمود قریشی، امروز پنج‌شنبه، بیستم عقرب، در نشست ترویکا "سه‌گانه" گفت که کشورهای جهان بهتر است با حکومت تازه ‌تأسیس طالبان تعامل کنند، زیرا آنان در پی تعامل با جهان هستند.
او افزود: «تعامل با افغانستان نه‌تنها باید ادامه یابد، بلکه باید به دلایل متعدد افزایش گردد.»
صلح افغانستان؛ روسیه مخالف ایران و هند در ترویکا توسعه‌یافته نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
صلح افغانستان؛ روسیه مخالف حضور ایران و هند در "ترویکا" توسعه‌یافته نیست
وی علاوه نموده گفت که تعامل کشورها با حکومت سرپرست طالبان به تحکیم صلح و ثبات، توسعه اقتصادی پایدار و محدود کردن فضا برای گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان کمک خواهد کرد.
قریشی خاطرنشان کرده است که  هیچ‌کس بازگشت مجدد جنگ داخلی به افغانستان را نمی‌خواهد و همین‌طور کسی خواهان فروپاشی اقتصادی این کشور نیست.
وزیر امور خارجه پاکستان، تصریح کرده است که همه طرفین حاضر در این نشست مایل هستند تا با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به‌طور موثر مقابله کنند.
قریشی گفته است، همه کشورها نگرانی و منافع مشترک در مورد افغانستان دارند و  تحقق صلح و ثبات در افغانستان مسوولیت همه است. از سویی هم، او از فروپاشی نظام اقتصادی کشور هشدار داده و افزوده است که خشک‌سالی مردم را زیر فشار قرار داده و توقف کمک‌های بین‌المللی به افغانستان باعث توقف پروژه‌های عمرانی در این کشور شده است.
او گفته است که دسترسی افغانستان به ذخایر ارزی مسدود شد‌ه‌اش در کشورهای دیگر، به احیای فعالیت اقتصادی و حرکت اقتصاد این کشور به سمت ثبات و پایداری کمک خواهد کرد.
این اظهارات در مورد تعامل با حکومت سرپرست طالبان در حالی از سوی وزیر امور خارجه پاکستان مطرح شده است که تاکنون این کشور به‌گونه رسمی حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала