متقی: ما به ارتش بزرگ نیاز نداریم، فقط افراد وفادار در ارتش پذیرفته می‌شوند

عضو شوید
 سرپرست وزارت خارجه طالبان در پاکستان گفته است که افغانستان به ارتش بزرگ نیاز ندارد و حکومت طالبان تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی حکومت پیشین را نمی‌پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در انستتویت مطالعات استراتیژیک پاکستان گفته است که افغانستان به ارتش کوچک نیاز دارد که افراد آن وفادار، متعهد و وطن پرست باشند.
متقی جامعه جهانی را متهم کرده و گفته اس که از موضوعات حقوق بشر و حکومت همه‌شمول در افغانستان برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند. او هشدار داده، جامعه جهانی در 20 سال گذشته نیاموخت که تخنیک استفاده از فشار بر طالبان کارا نیست.
امیر خان متقی ادعا کرد که حکومت فعلی طالبان همه شمول است زیرا؛ اعضای اقوام مختلف در آن حضور دارند اما؛ جامعه جهانی تلاش دارد آنان را مجبور سازد که مخالفان سیاسی خویش را شامل حکومت سازند.
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
طالبان: ارتش قوی 150 هزار نفری ایجاد می‌کنیم
وزیر خارجه طالبان تصریح کرده است: «ما هیچ زمانی از رییس جمهور بایدن نخواسته ایم که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین را در کابینه‌اش شامل سازد».
آقای متقی گفت که در خصوص کار و تحصیل زنان و دختران، وضعیت به تدریج در حال بهبودی است. او افزود که کارمندان زن بخش صحت، صد درصد و در بخش معارف 75 در صد به وظایف‌شان برگشته‌اند و هیچ زنی از کار برکنار نشده است.
با این حال کشورهای منطقه و جهان در نشست های مختلف بر تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر در افغانستان دارند.
در آخرین مورد آمریکا، روسیه، پاکستان و چین در نشستی در اسلام‌آباد از طالبان خواسته‌اند تا با سایر گروه‌های سیاسی همکاری کنند و برای تشکیل یک دولت فراگیر که به حقوق همه افغان‌ها احترام می‌گذارد و حقوق برابر زنان و دختران در تمام عرصه‌های جامعه را فراهم می‌کند، گام‌هایی بردارند.
هفته گذشته نیز در این هند مقام‌های امنیتی منطقه بر تشکیل دولت و فراگیر و مبارزه با تروریزم تاکید کرده‌بودند.
این در حالی است که دولت فعلی حاکم در کابل همه اعضای آن از طالبان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала