Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دوم جولای، گرامی‌داشت از روز جهانی «خبرنگاران ورزشی» در کابل

© @sputnik: Firooz mashoofخبرنگاران ورزشی
خبرنگاران ورزشی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
فدراسیون فوتبال افغانستان از روز خبرنگاران ورزشی در کابل تجلیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دوم جولای مصادف است با روز خبرنگاران ورزشی. از این روز همه ساله در نهادهای ورزشی گرامی‌داشت می‌شود.

خبرنگاران ورزشی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2020
فدراسیون فوتبال افغانستان از خبرنگاران ورزشی تقدیر کرد + عکس

فدراسیون فوتبال افغانستان امروز با حضور شمار زیادی از خبرنگاران ورزشی از این روز تجیل به عمل آورد. به باور بسیاری از خبرنگاران این حوزه، ورزش و کارخبرنگاری ورزشی از اهمیت آنچنانی که برخوردار باشد، نیست.

خوشحال تایب، رییس فدارسیون خبرنگاران ورزشی افغانستان در این مراسم روی انسجام و یک‌پارچگی خبرنگارن ورزشی تاکید کرد گفت که خبرنگاران ورزشی پیام‌آوران صلح هستند و آنان از طریق رسانه‌های جمعی پیام‌های خوشی را خانه‌های مردم می‌دهند.

مسرور تابش، خبرنگار بخش ورزش «اسپوتنیک افغانستان» با ابراز نگرانی از وضعیت کار خبرنگاری ورزشی گفت که متاسفانه جامعه و دولت به این قشر به عنوان کلک ششم هم نگاه نمی‌کند. خبرنگاران با مشکلات فراوانی مواجه هستند. او عدم دسترسی به اطلاعات، زورگویی در نهادهای ورزشی و عدم مصوونیت کاری را از مشکلات اساسی فرا راه کارخبرنگاری ورزشی عنوان کرد.

این مراسم که از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان  برگزار شده بود، فیروز مشعوف، سخنگوی این نهاد با تاکید بر ارزش کار خبرنگاری ورزشی گفت که او به نمایندگی از تمامی خبرنگاران در خانۀ فوتبال افغانستان است. مشعوف در بخش دیگری از صحبت‌های گفت، دروازه‌ۀ فدراسیون فوتبال افغانستان همواره به روی خبرگاران باز است و این نهاد برای دادن اطلاعات به خبرنگاران مصمم است.

در پایان این مراسم، فدارسیون فوتبال افغانستان با تقدیر از کار خبرنگاران ورزشی، یک لباس پیراهن تیم ملی را اهدا کرد. روزِ دومِ جولای که با یازدهم سرطان برابر است را از همین رو به نام روز «جهانی خبرنگاران ورزشی» نام‌گذاری کرده‌اند.

این نام‌گذاری نخستین‌بار در بازی‌های المپیک سال 1924 پاریس، به مناسبت تأسیس انجمن خبرنگاران ورزشی (AIPS)  و برای بزرگ‌داشت از تلاش‌ها و خدمات خبرنگاران، نویسنده‌گان و عکاسان ورزشی در مسیر توسعه‌ی ورزش و ایجاد همبسته‌گی بین کشورهای مختلف صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала