چین گزینه آمریکایی منشاء ویروس کرونا را رد کرد

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciences چین گزینه آمریکایی منشا ویروس کرونا را دروغ می خواند
 چین گزینه آمریکایی منشا ویروس کرونا را دروغ می خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین بار دیگر در واکنش به ادعای «مت پوتینگر» معاون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا مبنی بر نشت ویروس کرونا از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان، این ادعا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "وا چون اینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: تا کنون تقریبا تمامی دانشمندان و کارشناسان ارشد از جمله متخصصان پیشگیری بیماری در داخل آمریکا، ساخت و انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه را تکذیب کرده اند.

او گفت: خبرنگاران رسانه های آمریکا نیز از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان بازدید کرده و با متخصصان و مدیران این پژوهشگاه مصاحبه انجام داده و با استدلال‌ها و داده های زیادی ادعای یاد شده را رد کرده اند.

А медицинский персонал принимает участие в подготовке к возможной вспышке опасного коронавируса MERS - اسپوتنیک افغانستان
نظر امریکا در مورد منشا ویروس کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین با غیر قابل باور خواندن ادامه دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی ها از سوی "مَت پوتینگر" به عنوان یکی از مقامات عالی رتبه دولت آمریکا گفت: نمی دانم پوتینگر به نمایندگی از دولت آمریکا و یا از سوی خودش این ادعا را بیان می کند، اما اگر از سوی دولت این ادعا را مطرح کرده باید مدارک خود را به جهان نشان دهد.

وی افزود: با توجه به وجود اطلاعاتی در ارتباط با پایگاه دتریک و شیوع "آنفلوآنزا" در پاییز سال 2019 و همه گیری COVID-19 که رسانه های داخلی آمریکا افشا کرده اند، چرا آمریکا تا کنون به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اجازه تحقیق درباره منشاء این ویروس را نداده است.  

ویروس کرونا نخستین بار اواخر سال 2019 میلادی در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد اما چین معتقد است شناسایی این ویروس در ووهان دلیلی بر اینکه این کشور منشا و کانون اولیه شیوع این ویروس باشد نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала