نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود

© Ministry of Public Health Afghanistan Official Facebook Page.نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود
نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا، تا شش ماه آینده با پشتیبانی مالی بانک جهانی و بانک آسیایی وارد افغانستان گردد. 

کرونا در افغانستان هم جان و هم جا می گیرد/ مرگ ۱۲ بیمار کرونایی دیگر  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان هم جان و هم جا می گیرد/ مرگ ۱۲ بیمار کرونایی دیگر 
به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز یک‌شنبه، 21 جدی 1399 نوشت: داکتر بشیر نورمل معین پلان و پالیسی و داکتر وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، امروز در نشستی چگونه‌گی تهیه و تطبیق واکسین کرونا را با حضور نمایندگان اداره های مسئول مورد بحث قرار داد.
در این نشست، روی تطبیق واکسین ضد کرونا بر اساس اولویت بندی افراد معروض به خطر، نگهداری واکسین ضد کرونا از طریق سیستم زنجیر سرد، استخدام یک هزار تیم برای تطبیق این واکسین، آموزش واکسیناتوران، جلوگیری از مصاب شدن کارمندان بهداشتی، مدیریت درست برنامه واکسین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
این وزارت افزوده است، که داکتر وحید مجروح، ضمن بررسی برنامه تهیه و تطبیق واکسین ضد کرونا، به اداره های مسئول هدایت تا در راستای تطبیق این واکسین با نظرداشت معیارات آن طی یک میکانیز مشخص بیشتر تلاش نمایند.
دراین خبرنامه همچنین آمده است، که قرار است نخستین محموله واکسین ضد کرونا، تا شش ماه آینده با پشتیبانی مالی بانک جهانی و بانک آسیایی وارد کشور گردد.
در پایان خبرنامه وزارت صحت عامه افغانستان آمده است، که هم‌چنان در ادامه این نشست، پلان جدید GAVI و HSS4 و کارکردها و دستآوردهای کنونی این دو پروژه به گونه مختصر ارایه گردید.

یادآوری می کنیم، که تاکنون به طور رسمی 53538 بیمار کرونایی در افغانستان شناسایی شده است، که از این میان 2288 بیمار جان باخته و 8744 بیمار کرونایی فعال موجود است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала