کشف جدید دانشمندان برای مقابله با سرطان

© Sputnik / Artur Lebedev /  مراجعه به بانک تصاویر کشف جدید دانشمندان برای مقابله با سرطان
کشف جدید دانشمندان برای مقابله با سرطان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان برگ میوه‎ ترنج را برای مقابله با سلولهای سرطانی موثر دانسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی Bioenergetics دانشمندان دانشگاه کالابریا و دانشگاه سالفورد اعلام نمودند که میوه ترنج و برگهای ان قادر است سلول های بنیادی سرطانی را از بین ببرد بدون اینکه به سلول های سالم آسیب برساند.

کاهش وزن در خواب - اسپوتنیک افغانستان
کشف جدید دانشمندان/کاهش وزن در خواب

متخصصان اعلام نمودند که ترنج حاوی موادی مانند بروتیریدین و ملیتیدین است که به طور موثر آنزیم های کلسترول را سرکوب می کند و همچنین در مرگ و توقف تقسیم سلول های بنیادی سرطانی نقش دارد. در عین حال، برخلاف استاتین های مورد استفاده در پزشکی، ترنج هیچ عارضه جانبی ندارد.

به گفته محققان، بر این اساس می توان از ترنج به عنوان پایه ای برای ایجاد داروهای جدید غیر سمی برای بدن و داروی موثر در بهبود سرطان کمک گرفت.     

ترنج یا برگاموت گیاهی بیشتر مدیترانه ای است که از اسانس ترنج برای مزه دادن به انواع چای و شیرینی استفاده می‌شود. حاوی مقادیر بسیاری زیادی سیترونلال است، این ماده یک ترکیب آرامش دهنده بوده و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری‌های روانی کاربرد دارد.

پیش از این گزارش داده شد که دانشمندان موفق شدند با استفاده از عصاره برگ گیاه Cyrtrandroemia nicobarica که در جنگل های بارانی گرمسیری جزایر آندامان و نیکوبار در هند رشد می کند، نانومیله هایی را برای درمان سرطان ریه بدست بیاورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала