اروپایی‌ها: واکسین روسی می‌تواند جلو اپیدمی کرونا را بگیرد

© Photo / RDIFاروپایی‌ها: واکسین روسی می‌تواند جلو اپیدمی کرونا را بگیرد
اروپایی‌ها: واکسین روسی می‌تواند جلو اپیدمی کرونا را بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه اسپانیایی در مقاله جدیدش نوشته است که روسیه واکسین را تولید کرده است که قادر به توقف اپیدمی کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه لو موند دیپلماتیک چاپ اسپانیایی در مقاله جدیدش می‌نویسد، روسیه واکسین «اسپوتنیک وی» را ساخته و نشان داده است که توانایی تولید مستقل دارویی را که قادر به سرکوب بیماری همه‌گیر کرونا است، دارد.

فدریکو کوزکو، نویسنده مقاله معتقد است که غرب به دلیل ناآگاهی از سنت علمی روسیه نسبت به ظاهر این دارو واکنش شکاکانه و بی تفاوتی نشان داد.

این نویسنده می‌گوید: با اختلافات زبانی، فرهنگی و سیاسی، این ناآگاهی با ابتکارات روسیه با سوظن روبرو می‌شود.

این روزنامه‌نگار تاکید کرد که ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» نتیجه بزرگ تاریخی از توسعه عملی در روسیه است. با این حال، به نظر وی، «داستان نویسان» غربی سال‌ها دستاوردها روسیه را انکار کرده‌اند و اکنون نیز از اعلام یک دارو تعجب کرده اند.

کوزکو گفت: بر خلاف کشورهایی مانند امریکا و اتحادیه اروپا که داروهای خود را با قیمت‌های نجومی تحمیل می‌کنند، روسیه به دنبال پول نیست.

وی اضافه کرد که واکسین «اسپوتنیک وی» اکنون در سراسر جهان در حال پوشش است و شاید 50 سال بعد، هیچ کس شک غربی‌ها در مورد واکسین روسی کرونا را به یاد نخواهد آورد.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала