جمهوری صربستان در انتظار 200 هزار واکسین "اسپوتنیکV" است

© Sputnik / Marina Al-Sha'lan اسپوتنیک وی
 اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیرصحت عامه صربستان اعلام نمود که کشوراش تا ماه فبروی در انتظار 200 هزار واکسین "اسپوتنیک"V است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتور الن شرانیچ وزیر صحت عمه جمهوری صربستان BiH اظهارداشته است که کشورش در ماه فبروری انتظار پارتی اول 200 هزار واکسین "اسپوتنیک"V  روسی است.

به گفته وی، دولت صربستان از طریق یک دفتر نمایندگی در مسکو با مشارکت توزیع کننده مجاز مراحل دریافت واکسین از روسیه را آغاز کرده است و "این روند در مرحله نهایی خود رسیده است."

صربستان در مبارزه با ویروس کرونا از روسیه درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
صربستان در مبارزه با ویروس کرونا از روسیه درخواست کمک کرد

تأمین کننده مجاز باید درخواستی را برای صادرات واکسین به مقامات جمهوری صربستان ارائه دهد و اولین پارتی آن باید برای دریافت جواز واردات و استفاده از آن ارائه نماید.

وزیر صحت صربستان گفت: "پس از مذاکره با توزیع کنندگان واکسین، حجم اولیه مشخص شده است. در مرحله اول حدود 200 هزار دوز خواهد بود ، که در اوایل فبروری انتظار آنرا داریم و در ماه مارچ این روند ادامه میابد. سپس با گسترش آنها تکمیل می شوند."

دکتر شرانیچ تأکید کرد که این واکسین برای جمعیت جمهوری صربستان رایگان است. طبق برنامه واکسیناسیون، در مرحله اول ، کارکنان طب واکسین می شوند، سپس اشخاص مسن، شهروندان بالای 65 سال و کسانی که امراض مزمن دارند. وزیر صحت عامه اظهار داشت که تمام شرایط ذخیره سازی و استفاده از Sputnik V درصربستان فراهم شده است و موسسه صحت اجتماعی در بانا لوکا مسئول ایمن سازی خواهد بود.

"وزارت امور مدنی BiH همچنین توافق نامه ای را با سازوکار بین المللی توزیع واکسین COVAX امضا کرده است. بر اساس این توافقنامه، حجم مشخصی از واکسین ارائه خواهد شد ، ما (بانی لوکا رسمی) 400 هزار دوز برای 200 هزار نفر پرداخت کرده ایم. طبق اطلاعات وزارت امور مدنی ، واکسین های Pfizer و BioNTech به BiH نیز تحویل داده می شود ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала