کالیفرنیا استعمال واکسین مدرنا را به حالت تعلیق درآورد

© Photo / IRNA
  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عکس العمل های الرژیکی احتمالی بیشتر از حد معمول واکسین مُدرنا در یکی از کلینیک های واکسیناسیون امریکا ثبت گردید.

به گزارش اسپوتنیک، اریکا پان رئیس اپیدمیولوژیک ایالت کالیفرنیایا امریکا، توصیه ای را ارائه داده در آن پیشنهاد شد که به دلیل افزایش احتمال بروز حساسیت از ادویه در یکی از منابع، استفاده از واکسین مُدرنا برای معالجه ویروس کرونا را به طور مؤقت متوقف کنند.

واکسین مدرنا در امریکا تائید شد - اسپوتنیک افغانستان
واکسین مدرنا در امریکا تائید شد

تعداد واکنش های آلرژیکی احتمالی بیشتر از حد معمول از یک گروه خاص از واکسین مُدرنا در یکی از کلینیک های واکسیناسیون ثبت شده است، کمتر از 10 مریض طی 24 ساعت به مراقبت طبی نیاز داشتند. این بیانیه منتشر شد زیرا این طب می خواست به همه سازمان های توزیع کننده واکسین اعلام کند که تا پایان تحقیقات در مورد خصوصیات آن، نباید از این دارو استفاده شود.

طبق گزارش ها، این دسته حاوی بیش از 330.000 دوز توزیع شده در 287 سایت واکسیناسیون بود، اولین بار آلرژی حاد به واکسن مُدرنا در ایالات متحده در اواخر دیسامبر سال 2020 مشخص شد که، به عنوان یک پرونده منفرد شناخته شد.

در حال حاضر چندین واکسن کووید-19 در جهان وجود دارد. بنابراین، دو واکسین در روسیه ثبت شده است: اسپوتنیک V و اپی واک کرونا .در ۵ دسامبر، مسکو واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را با "اسپوتنیک وی" آغاز کرد. پی فایزر بیو اِن تک یک واکسن کووید-19 دارد که در ایالات متحده ثبت شده و واکسن دیگری نیز توسط مُدرنا ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала