43 سال حبس برای زنی که پادشاه تایلند را توهین کرد

© AP Photo43 سال حبس برای زنی که پادشاه تایلند را توهین کرد
43 سال حبس برای زنی که پادشاه تایلند را توهین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارمند سابق دولت پس از اعتراف به بدنام کردن سلطنت در تایلند به بیش از 43 سال حبس محکوم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Independent وکلای یک کارمند سابق دولت تایلند می گویند موکلشان به حکم بی سابقه 43 سال و 6 ماه زندان به اتهام توهین و بدنام کردن سلطنت محکوم شده است.

گروه وکلای تایلندی این زن می گویند دادگاه کیفری بانکوک این زن را به اتهام ارسال کلیپ های صوتی به فیس بوک و یوتیوب با اظهار نظرهایی که منتقد پادشاهی است، در 29 مورد به دلیل نقض قانون اساسی مقصرشناخته است.

این زن در شصت سالگی به چهل و سه سال و شش ماه زندان محکوم شد، ضمن اینکه حکم اولیه 87 سال بوده که پس از اقرار به جرم به 43 سال کاهش یافته است.

رسانه های تایلندی نام این زن مخالف پادشاهی را «انچان» عنوان کرده اند اما نام خانوادگی او هنوز منتشرنشده است. این حکم در حالی صادرمی شود که اعتراضات به سیستم پادشاهی در جریان است و صدها تن از معترضان همچنان در خیابان هستند.

سونای فاسوک، محقق ارشد گروه دیده بان حقوق بشر، می گوید: «حکم دادگاه امروز تکان دهنده است و نشان می دهد که نه تنها انتقادات از سلطنت قابل تحمل نیست، بلکه به مخالفان به اشد مجازات محکوم می شوند.»

طبق قوانین تایلند توهین و بدنام کردن پادشاه بین سه تا 15 سال حبس برای افراد در پی دارد.

زمانی که واجیرالونگکورن، پادشاه کنونی، در سال 2016 جانشین پدرخود شد اعلام کرد که از اجرای ماده 112 قانون اساسی، قانونی که به حبس افرادی می انجامد که باعث بدنامی و توهین به پادشاهی هستند، صرفنظر می کند اما در سال گذشته میلادی با آغاز اعتراضات علیه پادشاهی در این کشور، دولت این قانون را از نو به جریان انداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала