هشدار جدید به دستورالعمل واکسن Sputnik V افزوده شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار جدید به دستورالعمل واکسن Sputnik V افزوده شد
هشدار جدید به دستورالعمل واکسن Sputnik V افزوده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دستور العمل واکسن ضد کرونای روسیه موسوم به Sputnik V یک هشدار جدید به هشدار های قبلی افزوده شد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد از سند مربوط به دستور العمل واکسن روسی ضد کرونا، افراد مبتلا به به تومور های بدخیم "سرطان" باید  واکسن ضد کرونای روسی Sputnik V را با احتیاط استفاده کنند.

دانشمندان دلیل این هشدار جدید را عدم موجودیت اطلاعات کافی در مورد واکسن روسی برای بیماران مبتلا به سرطان توضیح داده اند.

صدور مجوز برای آزمایشات بالینی واکسن سبک ضد کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
صدور مجوز برای آزمایشات بالینی "واکسن سبک" ضد کرونا در روسیه

  در سند مربوط به این هشدار آمده است:  "به دلیل کمبود اطلاعات، واکسیناسیون می تواند خطری را برای بیماران گروه های زیر ایجاد کند: بیماری های خود ایمنی و  بیماران  مبتلا به تومور های بدخیم "سرطانی". این افراد باید در استفاده از واکسن ضد کرونا به احتیاط عمل کنند.

روسیه یکی از اولین کشورها در جهان است که جمعیت خود را در مقیاس وسیعی علیه کرونا واکسینه می‌کند.

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا  اخیرا اعلام کرد که از زمان آغار واکسیناسیون سراسری در این کشور علیه ویروس کرونا یک میلیون نفر واکسینه شده اند و تاکنون هیچ خطر جانبی در آنها مشاهده نشده است.

واکسن اسپوتنیک نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

این واکسن با سرمایه صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است و دولت مسکو  برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از 50 کشور جهان برای خرید بیش از1.2میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала