آمادگی روسیه برای کمک به اروپا با واکسن "اسپوتنیک وی"

© Photo / Russian Direct Investment FundПроизводство вакцины "Спутник V" в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи
Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
نمایده دایمی روسیه در اتحادیه اروپا از آمادگی کشورش برای کمک به کشور های اروپایی در امر تولید واکسن ضد کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چژوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که روسیه آماده است تا فناوری تولید واکسن های خود علیه ویروس کرونا را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

وی یادآور شد که مسکو تحولات روسیه را به سایر کشورها تحمیل نمی کند و وظیفه تبلیغ این داروا به بازارهای خارجی را اولویت خود قرار نداده است.

وی گفت: " در نخست ما باید جمعیت خود را واکسینه کنیم. با این حال، ما نه تنها آماده عرضه واکسن اسپوتنیک وی " Sputnik V به سایر کشور ها، بلکه آماده مهم ترین قدم -  به اشتراک گذاری فناوری تولید واکسن به کشور های اتحاده اروپا هستیم.

سومین واکسن روسی ضد کرونا به زودی به بازار می‌آید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
میشوستین: سومین واکسن روسی ضد کرونا به زودی روانه بازار می‌شود

به گفته وی ، شرکت های دارویی در روسیه مانند  دیگر کشورها، "لاستیکی نیستند" و هیچ کشوری نمی تواند برای همه دنیا واکسن تولید کند.

وی گفت: "بنابراین ، ما به کشورهای علاقه مند یک بسته آزمایشی ارائه می دهیم. آنها می توانند آن را  به گونه همه جانبه آزمایش کنند و اگر دوست داشتند، ما می توانیم در مورد سازماندهی تولید واکسن در داخل کشور ها با آنها آنها به توافق برسیم. به ویژه بسیاری از شرکای مسکو این راه را انتخاب کرده اند".

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه پیشتر اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 100 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی   (Sputnik V)  آماده تحویل به اتحادیه اروپا خواهد بود. با این میزان واکسن امکان واکسیناسیون 50 میلیون نفر فراهم می‌شود. 

اسپوتنیک وی  (Sputnik V)   نخستین واکسنی است که در تابستان گذشته در روسیه تائید و برای استفاده گسترده به بازار ارائه شد. این اقدام روسیه با انتقادهایی در سطح بین‌المللی مواجه شد

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس COVID-19 ا یجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از ماه میزان امسال آغاز شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала