ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در نیکاراگوئه

© Photo / Russian Direct Investment Fundثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در نیکاراگوئه
ثبت واکسن اسپوتنیک وی در نیکاراگوئه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
وزارت بهداشت نیکاراگوئه از ثبت واکسن روسی ضد ویروس کرونای اسپوتنیک وی "Sputnik V" خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خبر داد که نیکاراگوئه  واکسن اسپوتنیک وی " Sputnik V"  ضد ویروس کرونای ساخته شده در روسیه را برای استفاده اضطراری به ثبت رسانده است.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه با Sky News گفت: "نیکاراگوئه به تازگی واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را تأیید کرده است."

نیکاراگوئه هجدهمین کشور جهان است که این دارو را تأیید می کند. استفاده از واکسن Sputnik V قبلاً در روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان و مکزیک تایید شده بود.

Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
مکزیک استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک ‌وی" را تایید کرد

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس COVID-19 ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از ماه میزان امسال آغاز شده بود.

گفتنی است که مجله پزشکی «لنست» با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اخیرا اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала