استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی
استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد از گزارش مربوط به اثربخشی بالای واکسین «اسپوتنیک وی» استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که سازمان از گزارش مربوط به اثربخشی بالای واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) استقبال می‌کند.

هفته‌نامه طبی لنست روز گذشته نتایج مرحله سوم آزمایشتان بالینی واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) را منتشر کرد و عملکرد ایمنی بالای آن را تایید کرد. در طی آزمایشتان بالینی مرحله سوم واکسین، اثربخشی بالای را نشان داد که اثربخشی آن 91.6 بود. این واکسین در برابر موارد شدید عفونت ویروس کرونا محافظت کاملی را فراهم می‌کند.

آدهانوم گبریسوس، منشی عمومی سازمان جهانی صحت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
نظریات مثبت WHO در باره آزمایشات مرحله سوم واکسین اسپوتنیک وی

دوجاریک گفت: این خبر بسیار خوشی است- واکسین دیگری. و ما باید دانشمندان سراسر دنیا که سال گذشته کارش شگفت‌انگیزی را انجام دادند، تمجید کنیم.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا دبیرکل سازمان ملل قصد دارد از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه استفاده کند که ابراز آمادگی کرده بود به‌طور رایگان واکسین کرونا روسی را در اختیار سازمان قرار دهد، گفت: ما همانند سابق با سازمان جهانی صحت در حال گفتگو هستیم، زیرا ما قادر به پذیرش واکسینی خواهیم بود که توسط سازمان جهانی صحت تایید شده باشد.

ولادیمیر پوتین، در سخنرانی خود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بالاترین سطح در ماه سپتمبر پخش شد، اعلام کرد که روسیه آماده ارائه واکسین «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) به صورت رایگان به کارمندان سازمان ملل متحد است. به گفته وی، از هم اکنون تقاضاهایی از سوی مقامات سازمان ملل برای ارسال واکسین روسی به مسکو رسیده است.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала