دانشمندان: مغز فردی که خودکشی می‌کند با دیگران فرق دارد

© Depositphotos.com / Xalanxدانشمندان: مغز فردی که خودکشی می‌کند با دیگران فرق دارد
دانشمندان: مغز فردی که خودکشی می‌کند با دیگران فرق دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
متخصصان کانادایی در پژوهشی مشخص کردند که مغز افرادی که دست به خودکشی می زنند از لحاظ ترکیبات سلولی با دیگران تفاوت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان کانادایی از انستیتوت سلامت روانی در دانشگاه داگلاس در طی یک مطالعه مشخص نموده‌اند  که افسردگی مزمن با کاهش شدید تعداد آستروسیت ها در مغز همراه است.

نتایج این پژوهش در مجله علمی Frontiers in Psychiatry منتشر شده است .

محققان بافت مغز مردانی را که در پی ابتلا به افسردگی شدید خودکشی کرده بودند، با نمونه های به دست آمده از افراد سالم روانی مقایسه کردند. مشخص شد که سلولهای گروه اولی فاقد شمار زیادی از آستروسیت ها بود. این سلول ها عملکردهای زیادی مغز انسان را پاسخگو می‌باشد.

موج دوم کرونا؛ افزایش 16 درصدی آمار خودکشی در جاپان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
موج دوم کرونا؛ افزایش 16 درصدی آمار خودکشی در جاپان

آستروسیت‌ها به گروهی از سلول‌های مغزی موسوم به سلول‌های گلیا تعلق دارند. تا مدتها پیش دانشمندان تصور می‌کردند که سلول‌های گلیل نقش کوچکی در فعالیت‌های مغزی ایفا کرده و از نورون‌ها به طور ساختاری و تغذیه‌ای حفاظت می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند، برخلاف نورون ها، آستروسیت‌ها حتی در بزرگسالان به تعداد زیادی دوباره احیا می‌شوند. بنابراین،  آنها خوشبین هستند که اگر روزی به دلیل کاهش تعداد آستروسیت ها پی ببرند و راهی برای رفع این کاهش فراهم کنند، احتمال دارد به افراد مبتلا به افسردگی مزمن به سادگی کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала